Ny länsturismchef för Jämtland Härjedalen

Den 1a juni 2007 tillträder Mats Forslund som ny VD för Jämtland Härjedalen Turism. -Det känns väldigt spännande och roligt att få ett sånt här uppdrag i ett län som har en så stark och betydelsfull turismnäring. Jag känner mig ödmjuk inför uppgiften och har stor respekt för den erfarenhet och kompetens som finns ute i våra turistdestinationer och företag, säger Mats. De senaste tre åren har Mats Forslund arbetat som näringslivschef i Krokoms kommun med utvecklings- och näringslivsfrågor, inkl turismnäringen, främst i den egna kommu-nen men även i regionala utvecklingsarbeten tillsammans med övriga kommuner, när-ingsliv och andra parter. Innan dess arbetade Mats som ekonomichef för Krokoms kommun. - Jag ser fram emot att driva det fortsatta arbetet med strategisk utveckling för länets turismnäring där JHT är en viktig samverkansplattform. Dessa strategier skall ligga till grund för arbetet med de nya Strukturfondsprogrammen som startar till hösten 2007, säger Mats vidare. - Mats har en stor och viktig uppgift framför sig. Vi känner att JHT i honom hittat en per-son som med sin erfarenhet och breda kontaktnät i länet kommer att kunna bidraga till en fortsatt god utveckling av länets turismnäring, säger Arne Hafstad, ordförande JHT. Mer info: Arne Hafstad, ordförande i Jämtland Härjedalen Turism tel 070- 3266316 Mats Forslund, ny VD Jämtland Härjedalen Turism 070-3772576