Lyft ditt varumärke med alla sinnen - se nya möjligheter att stärka varumärket

I ett ständigt brus med ett överflöd av varor och tjänster måste du se till att du syns för att bli lönsam. Allt fler produkter tenderar att bli alltmer lika. Det gäller att särskilja ditt varumärke från ett annat. Ett sätt är att skapa en unik berättelse som väcker känslor. Det som kallas Storytelling. Man laddar produkten med känslomässiga värden som attraherar den du vill påverka. Även du själv som ett varumärke kan behöva ett lyft.

Därför välkomnar vi Måltidsvision och Textförädling till årets första Tisdagstugg.

Storytelling by food

Måltidsvision har under 15 år hjälpt företag att skapa annorlunda och kreativa måltidsupplevelser genom ”storytelling by food”. De använder mat, dryck och miljön omkring för att förstärka budskap. I stort sett alla möten och event innehåller någon form av förtäring. Mat och dryck skapar associationer och engagemang – positiva och negativa. Genom en konstnärlig presentation används mat och dryck för att kommunicera budskap och skapa engagemang.

Jenny Black, Måltidsvision med bakgrund som kommunikatör och projektledare på bl.a. Skanska och Vattenfall, berättar mer och inspirerar kring mat som kommunicerar.

Personligt varumärke för större framgång

Det är inte bara företag och organisationer utan också människor som behöver skapa och stärka sina varumärken. I en värld där du inte längre vet var och om du är anställd måste du vara ditt eget personliga varumärke. Det gäller att skapa en unik historia omkring sig själv för att sticka ut på arbetsmarknaden eller som entreprenör.

Du behöver bli medveten om dina förmågor och drivkrafter som ditt varumärke ska vila på. Per Tedin, Textförädling AB, förädlar inte bara texter och tydliggör kundnyttan, utan också dig genom stridskonsten iaido. Per ger dig prov på hur du kan hitta kraft och koncentration inifrån dig själv.

Första lunchmötet äger rum på Stortorget 19 i Malmö.
Följande Tisdagstugg kommer att vara på Ideon i Lund. Mer info kommer.

Till anmälan>>
Om du vill ha mer information kontakta: Pia Jansäter, pia@jansater.se

11.30 - 12.00 Lunch och mingel
12.00 - 12.45 Föredrag
12.45 - 13.00 Diskussion och utlottning av vinster

Glöm inte att ta med dig visitkort!
Kostnaden är 100 kr som betalas kontant på plats eller faktureras i efterhand.

Välkommen till en inspirerande lunch!