Gå och få en energikick!

Bengt Jacobsson menar att det är först som hela och utvecklade människor, som vi kan bidra med riktigt god och livskraftig verksamhet. Föredraget varvas med diskussion, allt med utgångspunkt i ett fokus på den enskilda människan och en vördnad inför denna. Heldagskonceptet har vuxit och föredrag kommer även att hållas i Stockholm den 27 april och Göteborg den 11 maj.

Temat kommer liksom vid det senaste tillfället, den 25 november ifjol, att handla om livet och människan och nödvändigheten av att leva i balans. Bengts föredrag ger många ett nytt perspektiv på tillvaron, arbetet, familjen, fritiden och vännerna.

”Engagerande med ämnen som berör alla människor; kärlek, framgång och vänskap. Det är bra med dessa ämnen med hög igenkänning för alla, oavsett ålder” menar en besökare som representerar den yngre ålderskategorin.

Behållningen av dagen består i att tankar väcks till liv. Vinningen kan variera. "En föreläsning med Bengt ger mig energi. Han är inspirerande som människa" säger Anders Rehn som tidigare har anlitat Bengt för sin ledningsgrupp. ”Det beror på vem man är och vilka förkunskaper man har. Men det är viktigt även om man inte arbetar med personlig utveckling. Bengt är en gedigen, klok och kunnig person som jag kan rekommendera” säger en representant från HR-avdelningen, Malmö Stad.

Bengt kommer under dagen bland annat att prata om hur människan kan uppnå ökad självtillit, ansvarskänsla och motivation genom att hon ges möjligheter.