Inbjudan till After Work om kriskommunikation

Nu bjuder Jansäter Kommunikation gemensamt med nya samarbetspartnern Braathens IT Solutions in till två After Works. Det blir en demonstration den 11 september i Malmö och en den 12 september i Stockholm. Under evenemangen får ni träffa grundaren till verktyget InCaseIT som under sin tid som flygkapten samlade erfarenheter som nu har resulterat i ett användarvänligt och mycket enkelt verktyg att använda under en kris.

Vad gör du när stormen ryter?
När en kris inträffar behövs det dynamiska och digitala lösningar. Det är viktigt att dessa är enkla att använda och administrera. Välkommen att lära dig mer om nya digitala funktioner och vilka ökade möjligheter dessa ger dig i krisarbetet. Du kan anmäla dig direkt genom att maila till Pia Jansäter på adressen pia@kriskommunikation.nu eller via den här länken.

Med erfarenhet från två generationers krishanteringsverktyg inom flygbranschen och över 30 års erfarenhet erbjuder Braathens IT Solutions och Jansäter Kommunikation en säker IT-lösning – InCaseIT. Verktyget kan användas för såväl stora kriser vid t.ex. läckage inom kemiindustrin som för incidenter inom livsmedelsindustrin som glasbitar i skorpor. Pia Jansäter ger tips och råd om hur viktigt det är att hålla huvudet kallt i krissituationer. Claes Kanold och Morten Køpke från Braathens IT Solutions demonstrerar hur krisledningen kan bli snabbare och effektivare.

Kvällens program kl. 17.00 – 19.00

• Social medieattack? Gör inget du inte kan stå för! Gör något som visar vad du går för!
  • Är molntjänster för krisledning och kommunikation säkra? Mångsidig och portabel krisplan ger trygghet, fristående från organisationens övriga infrastruktur för små och stora företag.
  • Live demonstration av hur verktyget fungerar i en akut situation.

Expandering av verksamheten
Jansäter Kommunikation har precis öppnat en ny filial i Stockholm på adressen Häggviksvägen 19, 191 50 Sollentuna. Välkommen att boka möte med oss i Stockholm.

Vi har även en ny broschyr ”Krisledning och kriskommunikation i kritiska lägen – Segla lugnt i storm” som du kan läsa här på Mynewsdesk eller få av oss om du träffar oss.

Genomförd undersökning
Under året har vi genomfört ett antal evenemang och efter dem har vi passat på att ställa några frågor. Läs gärna relaterat pressmeddelande om det. Vi kunde bland annat konstatera att medvetenheten om vikten av kriskommunikation har ökat. Däremot är det många som inte har tagit steget över till digital hantering av krisberedskapen som gör dina säkerhetsföreskrifter mer tillgängliga.