Pressinbjudan: Lär dig vara digitalt förberedd vid kris

Krisseminarium den 29 januari i Stockholm

Behovet av interaktiv och välfungerande kriskommunikation ökar. Svaret är digitala lösningar som är enkla att administrera och använda. Jansäter Kommunikation erbjuder tillsammans med Interaktionsbolaget ett dynamiskt interaktivt system, en mobil kriswebb, som är enkel att uppdatera, användarvänlig och lättillgänglig, helt anpassad efter kundens behov.

Välkommen att lära dig mer om nya digitala funktioner och vilka ökade möjligheter dessa ger dig i krisarbetet och se demonstration av kriswebben.

Program

·  Hur tar jag hand om en social medieattack? Förutsägbara mönster av krisjournalistik hjälper dig att planera bättre enligt Jane Jordan-Meier, tidigare journalist med mer än 25 års erfarenhet av media och kommunikation

·  Vilka digitala verktyg och hur använder jag dem i en kris?

·  Molntjänster för kriskommunikation säkra?

Pia Jansäter med 30 års erfarenhet av kriskommunikation i olika organisationer, berättar om nya digitala och mobila lösningar och verktyg för kriskommunikation. Pia kommer också att ge tips och råd om hur viktigt det är att hålla huvudet kallt i krissituationer.

James Palm Interaktionsbolaget berättar om de nya tjänsterna - mobilapp och kriswebb ur en säkerhetsaspekt.

Vi ses i Stockholm!

Plats: Skeppar Karls Gränd 4 i Stockholm, T-bana Gamla stan eller Slussen, Buss till Slottsbacken.

Tid: 29 januari kl. 08.00-10.00. Frukost kl. 08.00-08.30, därefter föreläsning och diskussion. Vi bjuder på frukostbuffé!

För mer information: pia@kriskommunikation.nu eller tfn 040-97 07 80

Anmäl dig här!