Sista chansen – din möjlighet att se möjligheterna

Fredagen den 11 maj på Novotel i Göteborg är det dags för vårens avslutande föreläsning om människans plats i samhället, av och med Bengt Jacobsson. Livet är inte en plikt, utan en möjlighet är heldagsföredraget som är en kortversion av det mer djupgående utbildningsprogrammet Den hela människan. Nu har du chansen att lyssna till Bengt Jacobsson när han talar om vikten av att landa i balansen mellan ordning och kaos.

Han är föreläsaren och författaren som i Malmö och Stockholm gjort succé med samma föredrag. ”Efter en dagskurs med Bengt känns huvudet tungt och utmattat, som efter ett mentalt träningspass. Någonting har träffat rätt, så otroligt rätt. Jag känner mig starkare och vill konstigt nog välkomna lite mer kaos i mitt liv. Längtan är stor att få ge sig ut på en löptur eller att få diska efter kvällens middag, bara för att få lite egen tid och bearbeta detta.” säger Johan Lundström, student på Campus Helsingborg.

Bengt är dessutom aktuell med sin nylanserade bok Begrundan som innehåller ett antal korta och kärnfulla texter. De utgörs ofta av symboliska berättelser för att belysa ett etiskt dilemma. Begrundan är den tionde boken från Bengt Jacobsson. Bengts föredrag handlar om självutveckling och brukar beröra följande ämnen:

- Den hela människan                         - Att ha eller att vara
- Den livsnödvändiga balansen          - Att bli den jag redan är
- Konsten att leva                               - Ett livsbejakande ledarskap
- Det meningsfulla ansvaret

Föredraget är kostnadsfritt för journalister och går under namnet
Livet är inte en plikt, utan en möjlighet.

Passar inte tiden? Den 26 oktober kommer Bengt tillbaka till Göteborg.

Kontaktperson är Christoffer Sundbäck, VD Undervisningshuset
Välkommen med din anmälan till info@undervisningshuset.se,
Eller anmäl dig via telefon: 040-23 72 40