Var trygg när Uppdrag granskning ringer

InCaseIT är verktyget du använder när du snabbt behöver ta kontroll över situationen och ge din egen version. Det nya medielandskapet med sociala medier och en digital revolution har gjort att olyckor och snedsteg belyses på ett helt annat sätt än tidigare. Under Mötesplats Samhällssäkerhet den 13-14 november kommer Jansäter Kommunikation tillsammans med Braathens IT Solutions, GLOBALscandinavia och Voiceinvestor att finnas på plats på Kistamässan.

Idag finns effektiva verktyg på marknaden som InCaseIT. Det är ett kommunikationsverktyg som innefattar SMS, e-post och telefon via satellit (Iridium och Thuraya) för att nå samtliga i ledningsgrupp, medarbetare och drabbade. På denna plattform kan du enkelt lagra olika typer av information och support direkt till involverade personer med uppföljande insatser. På så sätt kan du samla all din krisberedskap och alltid ha den tillgänglig.

Med InCaseIT får du

• Ett effektivt styrsystem med kommunikation i realtid (inkallning med svarsfunktion, sammankallning, telefonkonferens, sms till medarbetare mm)
  • Full kontroll på ledning och styrning av krisen med personliga dynamiska arbetsuppgifter som går att följa upp, delegera och ändra utifrån en scenarioinventering.
  • Ett gemensamt system som kan användas i hela världen, där du har all krishantering samlad i ett verktyg, oavsett var du än befinner dig.
  • Ett verktyg som kan användas på olika språk samtidigt och på olika mobila enheter.
  • Möjlighet att handskas med många kriser och/eller eskalerande kriser samtidigt.
  • Enkel kommunikation och uppföljning av medier, drabbade, medarbetare, anhöriga och andra målgrupper som t ex grannar, myndigheter m fl.
  • Automatiskt loggning av allt som du gör i systemet. Ditt företag blir en lärande organisation!

GLOBALscandinavia belyser möjligheten att i realtid kommunicera med målgrupper på olika språk på olika marknader i sociala medier. Voiceinvestor deltar i vår monter för att ge goda råd om hur du använder din röst och ditt kroppsspråk för att framstå som trovärdig. Jansäter Kommunikation och Braathens IT Solutions demonstrerar InCaseIT samtidigt som du kan ställa frågor till våra krisexperter och delta i tävlingar.

Vi kommer tillsammans att stå i monter A:50 under Mötesplats Samhällssäkerhet i Stockholm den 13-14 november. Mässan är kostnadsfri och vänder sig främst till dig som arbetar med samhällssäkerhet, beredskap och krishantering. Besök gärna www.samhallssakerhet.se för mer information och anmälan.