​EU-kommissionen godkänner utvidgat användande av Janssens Stelara för behandling av pediatriska patienter med moderat till svår plackpsoriasis

Den utökade användningen av Stelara (ustekinumab) tillgodoser ett stort behov bland barn med måttlig till svår plackpsoriasis i åldern 6–11 år, för vilka det idag endast finns begränsade biologiska behandlingsalternativ. Stelara godkändes tidigare för användning hos ungdomar och vuxna patienter med plackpsoriasis, 12 år och äldre.

Läs Janssen EMEAs pressmeddelande här.

• psoriasis

Janssen, som utgör läkemedelsdivisionen av Johnson & Johnson-koncernen, är ett av de tio största läkemedelsbolagen i världen med cirka 40 000 anställda på fem kontinenter. Företaget är verksamt inom sex terapiområden: neurologiska sjukdomar, infektionssjukdomar, onkologiska och hematologiska sjukdomar, immunologiska sjukdomar, pulmonell arteriell hypertoni, samt metabola och kardio-vaskulära sjukdomar. Janssen finns i alla de fem nordiska länderna med cirka 300 anställda.