Nya arbetstillfällen i Järfälla när Decathlon öppnar butik och flyttar huvudkontor till Barkarbystaden

Idag, i Barkarbystaden, slår den franska sportkedjan Decathlon upp portarna till sin andra butik i Sverige. Företaget flyttar också sitt svenska huvudkontor till Barkarbystaden och skapar totalt mer än 60 nya arbetstillfällen i Järfälla.

– Jag välkomnar att Decathlon väljer att etablera sitt huvudkontor i Järfälla samtidigt som de slår upp portarna för en helt ny butik i Barkarbystaden. Det innebär att Järfälla, som en av Sveriges snabbast växande kommuner, också får fler arbetsplatser, säger kommunstyrelsens ordförande Claes Thunblad (S).

Barkarbystaden är det största utbyggnadsområdet i Stockholmsområdet just nu. Här bygger vi en levande stad med 18 000 nya bostäder, 140 kvarter och tusentals nya arbetsplatser.

Mer information

Claes Thunblad, kommunstyrelsens ordf, claes.thunblad@jarfalla.se, 070-002 33 92

Fredrik Persson, VD Järfälla Näringsliv AB, fredrik.persson@jarfalla.se, 08-580 285 99

• miljö & klimat
  • kultur & fritid

• Västra Götaland

Järfälla i nordvästra Stockholm är en av de snabbast växande kommunerna i Sverige. Med ny tunnelbana, vägar och spår växer Barkarby station/Stockholm Väst fram till ett av regionens bästa kollektivtrafiknav. Alla våra stadsdelar, exempelvis Barkarbystaden, växer och det byggs nya attraktiva bostäder för 30-40 000 människor. Samtidigt planerar vi för tusentals nya jobb, högre utbildning och fler besökare.