Järntorget rekryterar Johan Karlén som chef för ackvisition/transaktion

Järntorget har rekryterat Johan Karlén som chef för ackvisition/transaktion. Johan har gedigen erfarenhet med över 13 års erfarenhet från projekt- och affärsutvecklande roller. Han kommer närmast från tjänsten som affärsutvecklare hos Skanska Nya Hem.

- Johans breda erfarenhet från arbete med projektutveckling i olika skeden ger värdefull kunskap om vad som är framgångsfaktorer från tidiga skeden till färdigställande. Det kommer vara mycket värdefullt i hans roll som chef för ackvisition/transaktion hos Järntorget. Johan är mycket välkommen till oss säger Fredrik Arpe, VD Järntorget Byggintressenter.

Johan har flerårig erfarenhet från strategisk planering för en väl avvägd och attraktiv byggrättportfölj samt finansiell analys av densamma. Rollen blir en viktig del i Järntorgets fortsatta utveckling som en stabil, långsiktig samhällsbyggare.

- Jag ser verkligen fram emot få bli en del av Järntorgets engagerade team. Jag hoppas och tror att mina tidigare erfarenheter ska kunna bidra med ytterligare perspektiv i utvecklingen av det långsiktiga värdeskapandet, säger Johan Karlén

Johan tillträder sin tjänst senast den 1 mars och kommer att ingå i koncernledningen.

För frågor välkommen att kontakta

VD, Järntorget Byggintressenter AB
fredrik.arpe@jarntorget.se

• ackvisition
  • järntorget

• Stockholm

Järntorgetkoncernen utvecklar bostäder samt förvaltar egna fastigheter. Verksamheten omfattar bostadsutveckling från markförvärv till överlämning av färdiga fastigheter till de boende. Vår projektportfölj omfattar ca 3 300 byggrätter i Stockholms och Uppsala län. Vi uppför cirka 400 bostäder per år, såväl bostadsrätter som äganderätter och hyresrätter.