Alf Carlsson ny vd för Järvastaden AB

28 mars 2006 Alf Carlsson ny vd för Järvastaden AB Alf Carlsson efterträder Rikard Henriksson som vd för Järvastaden AB från och med den 1 april 2006. Rikard Henriksson lämnar Järvastaden för ett toppjobb för Skanska i Tjeckien. Alf Carlsson kommer närmast från en tjänst som vd för bostadsprojektet Gamla Filmstadens KB i Solna som samägs av Skanska Nya Hem och HSB Stockholm. Alf Carlsson har tidigare bland annat arbetat som affärsutvecklare för Skanska Nya Hem i Uppsala. – Järvastaden blir en stor sammanhängande stadsdel där vi ska skapa grunden för en fin och levande bostadsmiljö för närmare 12000 boende, det är utmaning som det inte går att tacka nej till, säger Alf Carlsson. Synpunkter från de framtida boende tycker jag är mycket viktiga att tillvarata för att i ett tidigt skede kunna skapa värden för dem i Järvastaden. Rikard Henriksson som lett Järvastaden AB sedan bolaget bildades av Skanska och Vasakronan 2003, lämnar Sverige för en tjänst som vd för Skanska Projektutveckling i Tjeckien. – Jag har fått vara med om fantastisk resa med Järvastaden, som redan är det näst mest kända ny stadsdelen i Stockholm enligt en undersökning som vi har gjort. Erbjudandet att flytta till Prag kunde jag dock inte motstå eftersom jag tidigare bott och arbetat för Skanska där, säger Rikard Henriksson. För ytterligare information vänligen kontakta Alf Carlsson, vd Järvastaden AB, tel 070-5570794 www.jarvastaden.se Pressbilder Högupplösta pressbilder på Alf Carlsson finns på www.newsdesk.se/pressrum/jarvastaden Järvastaden AB är ett samägt bolag mellan Skanska och Vasakronan. Företaget bildades 2001 och har som enda uppgift att utveckla den nya stadsdelen Järvastaden. Totalt kommer omkring 4500 bostäder att byggas i Järvastaden.