Se filmen bakom den uppmärksammade JC-kampanjen

I veckan lanserade det JC-ägda jeansvarumärket Crocker sin omtalade vårkampanj. På de uppmärksammade bilderna syns den svenska stjärnmodellen Erika Linder som både tjej och kille. Nu släpps filmen "Whatever", producerad av Fredrik Etoall, som visar förvandlingen av Erika Linder bakom kulisserna. Tanken är att filmen ska vara en rebellisk, vacker och tänkvärd frisk fläkt i modeindustrin. Den markerar en ny era för Crocker Jeans och JC Jeans Company som hoppas att filmen, liksom resten av kampanjen, ska inspirera till kreativitet och självförtroende.

-Vi är otroligt stolta över hela kampanjen och filmen i synnerhet. Vi har arbetat i ett jättelitet team för att skapa rätt energi under inspelningarna, något som jag tror märks i resultatet. Att Erika kan byta karaktär så lätt och med sådan trovärdighet är helt unikt. Hennes sätt att utmana traditioner markerar exakt vad Crocker Jeans står för, säger Eleonore Säll, marknadschef på JC

Se videon "Whatever" i originalform på Youtube: http://youtu.be/rZRO5fbnj5E
Från och med fredag kommer en kortare version av filmen visas som reklamfilm på alla SF biografer i Sverige.

Alla bilder från kampanjen hittar du här: http://www.mynewsdesk.com/se/jc/latest_media

Teamet bakom filmen:
Regissör & Fotograf: Fredrik Etoall
Creative Director: Eleonore Säll, JC
Klippning: Robin Wellström
Hår och make-up: Sandra Öjeland, Mikas

Crocker är en del av jeanskedjan JC, som sedan november 2013 ägs av den kinesiska företagsgruppen Denim Island Group. Med ambitionen att göra JC till en jeanskedja i världsklass äger man idag hela processen – från skiss och design via produktion och ut i butiksled. I samband med övertaget av kedjan räddades också åtta av de svenska butiker som tidigare varslats om nedläggning.

För mer information, vänligen kontakta:
Eleonore Säll, marknadschef JC, +46 8 410 552 21, eleonore.sall@jc.se
Lisa Nordlund, press- och showroomkontakt Jung, +46 70 851 09 40, lisa.nordlund@jungrelations.com