JENSEN får sju nya tillstånd från Skolinspektionen inom Grundskola & Gymnasium

JENSEN får sju nya tillstånd från Skolinspektionen inom Grundskola & Gymnasium

JENSEN education har erhållit tillstånd för att bedriva JENSEN grundskola Kvarnsjön i Botkyrka. Skolan startar hösten 2020 i nybyggda lokaler och har redan över 500 elever i kö.

JENSEN har dessutom fått 6 tillstånd för JENSEN gymnasium beviljade på följande orter:

• Eskilstuna
  • Karlstad
  • Kristianstad
  • Norrköping
  • Växjö
  • Sundsvall

Tillstånden omfattar Samhällsprogrammet med inriktning Sam och Beteende, Ekonomiprogrammet inriktning Ekonomi och Juridik, Naturprogrammet inriktning Natur och Teknikprogrammet inriktning Informations- och Medieteknik.

Det ska bli otroligt spännande att få starta flera nya JENSEN gymnasium, vi har ett gott rykte och känner oss mer än redo för tillväxt. Utöver tre gymnasium startar vi under 2020 vår största grundskola hittills i Kvarnsjön, Botkyrka. De ytterligare tre tillstånd vi fått för gymnasieskolor planerar vi starta 2021.” säger Anna Wiger Jensen, Operativ chef.

Anna Wiger Jensen

vVD JENSEN education 0703 67 17 35