JENSEN startar Campus Kvarnsjön i Botkyrka kommun

JENSEN startar Campus Kvarnsjön i Botkyrka kommun

I januari 2020 startar JENSEN förskola i helt nybyggda lokaler i natursköna Kvarnsjön, Botkyrka kommun. Augusti 2020 startar även JENSEN grundskola, för elever i f-klass till åk 9. Tillsammans bildar skolorna Campus Kvarnsjön. Skolan kommer att rymma 560 elever och förskolan 130 barn.

“Vi har i samarbete med fastighetsägaren Liljestrands byggt en toppmodern skola i bästa läge i Botkyrka. Vi ser fram emot att kunna erbjuda Botkyrkas elever en traditionell skola med trygghet och studiero där kunskaper och bildning alltid kommer först. Utöver en förstklassig förskola och skola ger vi möjlighet till särskilda aktiviteter och sporter på fritids.”

säger Anna Wiger Jensen, Operativ chef på JENSEN