JENSEN startar förskola på Nobelberget

JENSEN startar förskola på Nobelberget

JENSEN planerar nu för start av ytterligare en förskola! Förskolan beräknas öppna i augusti 2020 i den gamla Panncentralen på Nobelberget. Förskolan får sex avdelningar och öppnar i samband med inflyttning i det första bostadskvarteret.

– Vi ser verkligen fram emot att starta en förskola i hjärtat av Nobelberget. Tillsammans med Atrium Ljungberg och White arkitekter har vi utformat en förskola som andas både historia och framtid. Att bevara delar av den gamla panncentralen har varit en central del i projektet och det råder ingen tvekan om att detta blir en förskola utöver det vanliga. säger Linda Alm, Skolchef på JENSEN förskola.

----------

Om Nobelberget

Stadsdelen Nobelberget är en del av Sickla i Nacka. Här planeras för 500 bostäder, kreativa kontor, kultur, parkområde och förskola. Det första bostadskvarteret innehåller 68 bostäder om 1–5 rum, försäljning pågår och inflyttning sker från oktober 2020. Läs mer om Nobelberget på https://stad.nobelberget.se.

– Vi är glada att presentera en förskola på Nobelberget. Det är ett viktigt steg i att förverkliga våra planer på ett spännande bostadsområde med hög livskvalitet, säger Joanna Berg, Affärsutvecklingschef bostad på Atrium Ljungberg. Den 27 april tar vi första spadtaget för bostäderna och Formalinfabriken, som blir områdets kulturhus och mötesplats, invigs redan i sommar.

----------

JENSEN förskola finns sedan tidigare i Stockholm, Sollentuna, Uppsala och Malmö och har idag åtta förskolor med gott rykte och nöjda barn, föräldrar och medarbetare. De senaste 5 åren har den genomsnittliga rekommendationsnivån från vårdnadshavare varit 94%. JENSEN förskola består av ett dedikerat team som jobbar hårt för att erbjuda en förskola utöver det vanliga. Våra förskolor kännetecknas av engagerade pedagoger som tillsammans med ledningen skapar en stabil, trygg verksamhet med hög kvalitet.