Jetpak byter franchise-tagare i Jönköping

Med start den 1:a september är Hit & Dit Transport AB ny franchisetagare för Jetpak i Jönköping.

Jönköping är en av Nordens knutpunkter för transport och logistik och därför väljer Jetpak att stärka sin närvaro på den lokala marknaden ytterligare.

Samarbetet med Hit & Dit Transport AB innebär stora möjligheter att vidareutveckla det nordiska marknätet med en mycket kompetent och starkt lokalt förankrad aktör, vilket i sin tur säkrar en fortsatt hög service till våra kunder i regionen.

”Genom samarbetet med Hit & Dit Transport AB så kommer vi ytterligare stärka vår lokala närvaro och bredda vårt kunderbjudande för volymer inom Norden men även volymer från Europa in till Norden. Hit & Dit Transport AB är ett välskött företag med stor logistik-kompetens som kommer bli en stark representant för vår franchisekedja i framtiden.” säger Christoffer Ambjörnsson, Franchise-ansvarig på Jetpak.

Catrin Jalkander, VD på Hit & Dit Transport bekräftar. ”Då detta samarbete kommer stärka vår verksamhet på så många plan, är det med stor glädje vi tar oss an detta uppdrag. Vi ser fram emot att erbjuda nya möjligheter för våra kunder och att utvecklas tillsammans med Jetpak.”

Jetpak Jönköping är öppet varje vardag mellan 7.00 och 17.00 och finns från och med nu på Instrumentvägen 5, i Ljungarums-området.

Jetpak är det enkla och snabbaste alternativet för prioriterade leveranser dörr till dörr. Vi erbjuder lösningar för både spontana transportbehov och skräddarsydd logistik. Jetpak finns representerat på fler än 170 orter runt om i Norden och Europa. Jetpak har ett unikt och flexibelt kunderbjudande baserat på tillgången till cirka 4000 flygavgångar dagligen och ett omfattande distributionsnätverk med cirka 700 budbilar. Under 2015 påbörjades Jetpaks Europasatsning och man har bland annat startat upp verksamhet i Holland, England och Baltikum. Jetpak Top Holding AB är sedan 5 december 2018 noterat på Nasdaq First North Premier. Din leverans är vår viktigaste och som kund är du alltid prioriterad. Vi är Jetpak – enkla, snabbast & mest precisa. Läs mer på www.jetpak.se