Jetpak lanserar unik boknings-app

Nu lanserar Jetpak sin boknings-app. I appen kan kunderna enkelt via sin smartphone boka en transport och sedan i realtid följa den hela vägen till leverans. Appen riktar sig främst mot de kunder som gör en handfull bokningar per dag och som efterfrågar enkla och snabba lösningar. På marknaden finns sedan tidigare andra track and trace appar, men det som gör Jetpaks app unik är att hela bokningen kan göras direkt i appen. Redan i höstas lanserade man Jetpak Drive, en chaufförs-app som togs fram för att förenkla kundmötet. Som Nordens snabbaste transportbolag är det en självklarhet att även kunna erbjuda den snabbaste och enklaste bokningen, lättillgänglig för alla i form av en app.

Enkelt, snabbt och precist är Jetpaks ledord och har även varit ledorden i utvecklingen av appen. Appen andas enkelhet, med ett enkelt bokningsinterface och ett minimalt antal steg som användaren måste gå igenom för att göra sin bokning. Appen har man utvecklat tillsammans med sin IT-leverantör Softronic.

"Fokus i detta projekt har hela tiden varit våra kunders behov. Syftet med appen är att underlätta bokningsprocessen och göra den så snabb och enkel som möjligt. Detta är en av många saker som vi arbetar med för att ständigt utveckla våra kunders upplevelse. I slutändan är allt vi gör för att göra våra kunders liv lite enklare”, säger Tiina Grönroos, Customer Experience Manager på Jetpak.

Jetpak tillhandahåller tidskritiska samma dag leveranser och är vana vid att mottagarna väntar otåligt på sin leverans. Appen gör det nu möjligt för kunden att först boka, sedan följa sin transport i realtid och få information om exakt när leveransen kommer att ske.

Appen ger också e-handelskunder möjlighet att följa sina leveranser. E-handel är ett område som Jetpaks satsar stort på och där man erbjuder logistiklösningar för både samma dag och nästa dag leveranser.

”I den första versionen av appen kan du spåra din leverans och i realtid få uppdateringar genom hela transportkedjan. Vi kommer fortsätta att utveckla nya, innovativa funktioner och i kommande versioner ska kunderna kunna integrera med sin pågående leverans. T ex ska man kunna ändra leveransadress och leveranstid, men även att ”snooza" en transport är funktioner vi vill utveckla. För bokningsdelen är Jetpaks app helt unik. Vi har ännu inte hittat någon app för transportbokning som matchar vår apps enkla användargränssnitt.", säger Sebastian Leth, Product Manager på Jetpak.

Appen finns att ladda ner för iOS på App Store. Senare under året kommer den även släppas för Android. Läs mer om boknings-appen på vår hemsida.

För mer information, kontakta:

Sebastian Leth

Product Manager E-Commerce Distribution & Logistics