Jetpak Sverige AB förvärvar Götaland Logistik AB

Jetpak har tecknat avtal om att köpa 100 procent av aktierna i transport- och logistikföretaget Götaland Logistik AB. Affären gör det möjligt för Jetpak att ytterligare utveckla och förstärka sitt distributionsnätverk och erbjuda högkvalitativa tjänster i Skåne- och Öresundsregionen.

Från och med första januari kommer Götaland Logistik AB att ingå i Jetpak Sverige. Bolaget har mångårig erfarenhet från logistikbranschen och flertalet år under Jetpaks franchissystem. Jetpak kommer i och med förvärvet stärka sin närvaro i regionen med ytterligare ett helägt dotterbolag parallellt med nuvarande bolagen Jetpak Göteborg och Jetpak Stockholm. Bolagen verkar fortsatt under Jetpaks franchiseavtal.

- Vi ser väldigt positivt på förvärvet av Götaland Logistik och vi kommer stötta bolaget i att ta nästa steg vad gäller utveckling och tillväxt. Vi skapar en otroligt stark aktör i södra Sverige, framförallt inom distribution och e-handel, säger Fredrik Sidhagen, kommersiell chef på Jetpak.

Som en del i satsningen runt distribution och e-handel stärker Jetpak sitt ägarskap i storstadsregionerna. Detta medför ökade samarbetsmöjligheter och utveckling av nya tjänster mellan storstäder.

- Vi har gjort en mycket spännande resa med bolaget sedan vi tog över 2011. Vi har skapat ett solitt bolag och en stark spelare i Malmöregionen genom kvalitet och kundnära relationer. Att Jetpak Sverige nu kommer in som ägare ser vi som en stor möjlighet och en förutsättning för att utveckla bolaget till nästa nivå säger Stefan Roysson, VD Götaland Logistik AB.

• skåne
  • samma dag leverans
  • lokala bud
  • jetpak group ab