Mona P Wågberg ny försäljningschef på Jetpak

Mona P Wågberg har rekryterats som ny försäljningschef till Jetpak Sverige AB. Förutom ansvaret att leda den svenska försäljningsorganisationen kommer Mona även ha ett koordinerande ansvar för Jetpaks nordiska säljorganisation. Hon tillträder tjänsten den 21 maj 2014.

Jetpak är det enkla och snabbaste alternativet för prioriterade leveranser dörr-till-dörr. Med Mona på plats som försäljningschef, kommer hon bli en nyckelperson med ansvar för att stärka Jetpaks position på marknaden, utveckla säljarbetet och ytterligare bidra till en fortsatt positiv tillväxt.

”Vi har en spännande utveckling framför oss, i en bransch som står inför förändring. Med Jetpaks starka fundament inom expressleveranser och med Monas erfarenhet inom försäljning och hennes bakgrund från transportbranschen, är jag övertygad om att vi ytterligare kan stärka Jetpak som ett modernt ledande transportföretag, säger Fredrik Sidhagen, VD för Jetpak Sverige AB.”

Mona kommer närmast från DHL Global Forwarding där hon idag är Marknad- och försäljningschef för Sverige och Norge. Mona har en gedigen erfarenhet från logistikbranschen med över 20 års erfarenhet av försäljning inom densamma. Hon tillträder sin nya befattning hos Jetpak den 21 maj 2014.

"Det känns otroligt spännande att få vara med på den resa Jetpak påbörjat för att ytterligare stärka sin position på marknaden. Jetpak har för mig alltid stått för en väldigt stark produkt med hög kvalité och leveransprecision. Att jag nu tillsammans med övriga ledningen får ta nästa steg i Jetpaks utveckling känns oerhört stimulerande."

• expressförsändelser
  • lokala bud
  • samma dag leverans
  • expressleveranser