Högt och lågt är höstens skomode

I höst gäller både höga och låga skaft på boots, stövlar och kängor. Gemensam nämnare för att matcha höstens olika klädtrender stavas 'fina skinn'.

I höst syns stövlar, boots och kängor med lägre skaft än tidigare. Därmed inte sagt att höga stövlar är ute!
Skinn skall det vara för att matcha höstens alla trender.

Joacim Ekholm, vd och inköpare hos Jobi: "På de europeiska skomässorna syntes inför hösten 2013 nästan uteslutande låga skaft och westerninspirerat så långt ögonen räckte. Men vi har garderat oss med både högt och lågt, tufft och kvinnligt, eftersom våra kunder representeras av både modefreaks och kvinnan som vill ha det klassiska. Som vanligt är alla modeller från Italien och till priser långt ifrån boutiquernas. Det blir en spännande höst!"

Till trendbeskrivningar, inspirationsbilder och mer information om höstens mode à la JOBI,

• Mode

• jobi footsoul

Under 27 år har JOBI via arbetsplatsbesök visat och sålt bekväma arbetsskor inom framförallt vård, skola och omsorg, men också till kontors- och serviceyrken, bygg, industri, lager, livsmedel, hygien, restaurang och väkteri.