Höstens jobbskonyheter sprakar

I höst och vinter ska det vara färgstarkt och mjukt. Höstens arbetsskonyheter är väldämpade och riktigt knalliga för både inomhus- och utomhuspersonal.

Personal inom vård, skola och omsorg behöver sandaler, tofflor och sneakers som dämpar väl och sitter stadigt på fötterna. Bland nyheterna hittar vi mjuktofflor i lila och petrol lack, broderade eller guldornamenterade sandaler och knalliga sneakers som piggar upp i arbetsmiljön.

Hemtjänstpersonal och rastvaktande lärare föredrar vattentätt och här lanseras en riktigt knalligt höströd walkingsko. Under vintern passar vattentäta höga fodrade kängor eller dito lite lägre pjäxkängor bra.
Samtliga nyheter ovan har 8 millimeters stötdämpning för att förebygga belastningsskador.

I köket måste skorna hålla hög halksäkerhet och skydda mot vätskor.
Jobi är ensamma i Sverige om att sälja Skechers Work, arbetsskor från det populära amerikanska varumärket som annars framförallt förknippas med sneakers. Sportigt säkert och bekvämt i köket har visat sig vara en bra kombo.
Nytt är också två uppdaterade yrkesskomodeller från klassiska danska yrkesskoföretaget SIKA.

För att matcha representativ klädsel inom t ex kontor, restaurang, flyg och hotell lanseras en traditionell pumps med halksäkrade gummisulor och bekväm 4,5 millimeters dämpning under både häl och framfot.

Joacim Ekholm, vd och produktutvecklare på Jobi Footright säger: "Det våra kunder mest efterfrågar är skön-het, de vill ha skönt att jobba i och skönt för ögat. I höst utökar vi antalet ovandelar på Softsole-sulan med riktigt knalliga glada färger. Den har faktiskt gått om magnetsulorna i popularitet och vi är såååå glada över alla tacksamma recensioner vi får både på sajten och till våra säljare!"

Läs mer om höstens nyheter på www.jobi.se.

• arbetsskor på skovisning utbildning skola omsorg
  • arbetsmiljö
  • yrkesskor
  • www.jobi.se
  • skechers
  • sandaler
  • jobi footright
  • jobi
  • jobbskor
  • tofflor
  • sneakers

Sedan 1985 har JOBI via arbetsplatsbesök visat och sålt arbetsskor inom framförallt vård, skola och omsorg, men också till kontors- och serviceyrken, bygg, industri, lager, livsmedel, hygien, restaurang och väkteri.

Kollektionernas röda tråd är bekvämlighet, trendig design och hög prisvärdhet.