Svettiga fötter? Ett minne blott med sula som tar bort både fukt och lukt.

Secolino är en ny internationellt patenterad inläggssula som tillverkas i fem lager. Sammansättningen eliminerar både svett och dålig lukt.

Ny teknik möjliggör en sula som består av fem unika lager.
Sammansättningen gör att att foten hålls torr, tempererad och luktfri även i täta skor.

"Antisvettsulan" har under det senaste året framgångsrikt introducerats på den europeiska marknaden genom försäljning på spanska apotek.
Nu lanseras den på svenska marknaden av ett företag som framförallt säljer yrkes-, skydds- och arbetsskor.

Joacim Ekholm, vd Jobi Footright AB:
"Detta är naturligtvis en unik produkt som hjälper alla människor att hålla fötterna torra. Vi har många kunder som besväras av fotsvett i arbetsskorna, så den här "antisvettsulan" var självklar i sortimentet när vi nu fick frågan om att ta in den i Sverige. Den fungerar ju dessutom i alla sammanhang, och inte bara på jobbet"

Produkten testsäljs på egna hemsidan under vår och sommar, för att därefter omfattas av en större lansering hösten 2012.

Mer produktinformation om Secolino inläggssula för svettiga fötter via denna länk.

• yrkesskor
  • www.jobi.se
  • jobi footright
  • jobi
  • skyddsskor
  • arbetsmiljö
  • arbetsskor på skovisning utbildning skola omsorg

Under 25 år har JOBI via arbetsplatsbesök visat och sålt arbetsskor inom framförallt vård, skola och omsorg, men också till kontors- och serviceyrken, bygg, industri, lager, livsmedel, hygien, restaurang och väkteri.

Arbetsskorna representeras dels av ledande varumärken, dels av egen design och tillverkning.

Under egna varumärket Footsoul marknadsförs en lite mer trendig kollektion.