Vårliga jobbskonyheter för hårda golv

Vårens 16 nya jobbskomodeller erbjuder något för alla. Som vanligt ligger fokus på bekväm funktion oavsett om det är vård-, skol-, omsorgs- eller utevandrande personal som ska traska.

Ettårsjubilerande toffeln / fotbäddssandalen med åtta millimeters dämpande sula lanseras i fyra nya färger och två nya mönster.

Sandaler med magnetsula har ny ovandel med smidig flätning över vristen.

Sportsandalerna med Grete Waitz-sula har fått ny ovandel som är helt skinnfri. För veganer och andra som inte vill bära skinn.

Ny walkingsko i korall/rött med limegröna detaljer piggar upp ordentligt.

Vårdskon / hikingsandalen 17211 har fått ovandel i två nya färger; svart och vinröd.

Helt nya mjuktofflor med unik dämpning och högsta halkhämmande egenskaper, perfekt i kök och sjukhuskorridorer.

SIKA Optimax, yrkessko för kök. Nu med tåhätta för ordentligt skydd mot varma och fallande föremål.

Från Skechers lanseras GoRun4 och Flex appeal; skinnfria sneakers både knalliga och mer diskreta.

Joacim Ekholm, vd för Jobi Footright kommenterar vårens skonyheter: "Vi gläds åt våra kunders förtroende och just nu känns det särskilt roligt med fortsatt stort intresse för skorna med nya 8-millimeterssulan, en satsning vi gjorde förra året. I år har vi utökat sortimentet med Softsole från 8 till 13 modeller för att göra ännu fler fötter glada."

Mer information på jobi.se.

• skechers
  • yrkesskor
  • jobi
  • jobbskor
  • arbetsskor på skovisning utbildning skola omsorg

Sedan 1985 har JOBI via arbetsplatsbesök visat och sålt arbetsskor inom framförallt vård, skola och omsorg, men också till kontors- och serviceyrken, bygg, industri, lager, livsmedel, hygien, restaurang och väkteri.

Kollektionernas röda tråd är bekvämlighet, trendig design och hög prisvärdhet.