15 000 mentorer lyfter entreprenörerna

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2016 07:12 CEST

Mentorer lyfter Sveriges entreprenörer! Här prisas årets bästa mentor på mässan Eget Företag.

Mentorskap är viktigt för utveckling som företagare, det blir en enklare uppstart, och bidrar till utveckling och tillväxt. Varför lyckas företagare med mentorer bättre, vilka är framgångsfaktorerna? Hur kan vi lära av varandra?

Almi och NyföretagarCentrum har i 10 års tid samarbetat i ett framgångsrikt mentorprogram för företagare. Redan från start har intresset för mentorprogrammet för entreprenörer i uppstart och tillväxt varit högt både från entreprenörer, näringsliv och beslutsfattare. Samtliga anser att detta är något entreprenörer verkligen behöver för att få bekräftelse för sin affärside, bygga strategi, skapa utveckling och tillväxt samt att ha någon som håller motivationen uppe och som fungerar som ett bollplank. En bra mentor är en av nycklarna för framgång. Hör mer av våra adepter och mentorer!

Dag: Torsdagen 7 juli
Tid: 16.15-17.10

Lokal: Elanderska rummet
Plats: Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6

Moderator: Caxton Njuki, Caxton Sports Management

Panel:
Kenny Johansson, VD MK Sales, fd adept Utveckla Företag
Jenny Wikman, VD miniroom.se, fd adept Starta Företag
Peter Daun, kommunikationsansvarig, Region Gotland, teknikförvaltningen, mentor Utveckla Företag
Johan Stenius, VD Avec Media, mentor Starta Företag
Marlene Hagenrud, nationell projektledare Utveckla Företag, Almi Företagspartner
Therese Käck, nationell projektledare Starta Företag, NyföretagarCentrum Sverige

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i drygt 200 kommuner. 2015 fick 20 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning. 10 000 företag startades. Efter tre år är 81 procent av företagen aktiva; under en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. Bakom NyföretagarCentrum står Stiftelsen Svenska Jobs and Society.