46 procent av Norrbottens invånare kan tänka sig starta eget

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2018 06:59 CEST

Nyföretagarveckan, Vecka17. Nyfiken på att starta eget eller vill utveckla ditt företag. Välkommen!

Fika, få inspiration, boost och lönsamma företagstips!

Idag inleds NyföretagarCentrums nyföretagarturné i Luleå!, kl 14.00.

– Under Nyföretagarveckan vill vi sporra och hjälpa många fler att förverkliga sina idéer och VÅGA ta steget och starta företag, säger Mats Evergren, event- och marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige. Intresset är stort och i Norrbotten kan 46 procent av befolkningen kan tänka sig att starta företag enligt senaste Entreprenörskapsbarometern från Tillväxtverket.

– Café Starta och Driva Eget passar alla som går i starta-eget-tankar eller redan driver eget, säger Mats Evergren.

Här stannar nyföretagarbussen!

Onsdag 25 april Luleå kl. 14-16. Lokal: Ebeneser, Skomakaregatan 23.
Torsdag
 26 april Umeå kl. 8.30-10.30. Lokal: Studion Folkets Hus, Skolgatan 59
Torsdag 26 april Sundsvall kl. 15-17. Lokal: Englaporten, Södra Järnvägsgatan 25
Fredag 27 april Gävle kl. 9-11. Lokal: Söders Källa, Södra Kansligatan 22

Förutom nyföretagarbussens stopp, bjuder NyföretagarCentrum in till Café Starta och Driva Eget på många fler orter och vi räknar med många aktiviteter runt om i landet under Nyföretagarveckan, Vecka 17.

Mer information om eventet

Mats Evergren, event- och marknadschef NyföretagarCentrum Sverige
Mobil 0708-14 44 04

Camilla Sehlin, Rådgivare och Verksamhetsledare, NyföretagarCentrum Nord
Tel 0920-46 50 10

Arrangör: NyföretagarCentrum i samarbete med följande partners.

Verksamt.se, Visma, Nordea, Björn Lundén Information, SMÅA, Unionen Egenföretagare, Almi, Coompanion, Pensionsmyndigheten, Snowfire, Nordea, Kemikalieinspektionen, Starta & Driva Företag, Frilans Finans.

Ferkens Gränd 3, 111 30 Stockholm | tel 08-14 44 00

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i mer än 200 kommuner. 2017 fick över 16 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning. Över 7 000 företag startades. Efter tre år är 81 procent av företagen aktiva; under en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. Bakom NyföretagarCentrum står Stiftelsen Svenska Jobs and Society.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.