Bazaren – Starta Eget öppnar idag!

För dig som söker nya utmaningar, jobb, utbildning eller att förverkliga drömmen om att starta eget företag är Bazaren en given mötesplats. Här finns allt samlat i Kulturhuset.

– Vi ser fram emot att träffa alla människor under torsdag och fredag, säger Mats Evergren, event- och marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige. Vi har samlat många viktiga kontakter, aktörer och erbjuder korta seminarier om att starta eget, även på engelska.

Ett viktigt tema på Bazaren är att underlätta för nya i Sverige att få stöd och hjälp i att starta företag. Denna grupp växer och vi ser ett stort behov av att hjälpa dessa människor att förstå vart dom kan vända sig, fortsätter Mats Evergren.

På entréplan i Bazaren Kulturhuset finns Starta Eget-avdelningen med tips och råd om att starta eget företag. Myndigheter och näringsliv finns på plats. NyföretagarCentrum och våra rådgivare vägleder alla som har en idé eller dröm de vill förverkliga.

NyföretagarCentrum erbjuder kostnadsfri rådgivning och kontakter till alla som vill starta eget företag. Du får hjälp med allt från att slipa din affärsidé till att ta fram en färdig affärsplan. Rådgivningen är personlig vilket gör att du är väl förberedd när du ska starta och driva just ditt företag. NyföretagarCentrum hjälper dig att prioritera rätt för att du ska få en så bra start som möjligt och en snabbare lönsamhet.

Starta Eget på Bazaren, vid huvudingången från plattan, Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm.
Öppettider: Torsdag 8 februari kl 11-18, fredag kl 11-16.

Bazaren handlar om flera vägar till egenförsörjning. Mer information om vad som händer i de tre avdelningarna under Bazaren www.bazar.nu

Utställare på Starta Eget:

Akademikernas a-kassa
Almi Företagspartner Stockholm Sörmland
Arbetsförmedlingen
Björn Lundén InformationBolagsverket
Coompanion Stockholmsregionen
ETULänsstyrelsen StockholmKemikalieinspektionen
NyföretagarCentrum
Radix Kompetens
Skatteverket
SMÅA
Snowfire
Starta & Driva Företag
Start-Up Stockholm
Svenska för Entreprenörer SFE
Tillväxtverket
Unionen Egenföretagare
Verksamt.se
Visma SPCS
Wrebit

För mer information om Bazaren Starta Eget.
Mats Evergren, event- och marknadschef, NyföretagarCentrum Sverige, mobil 0708-14 44 04

Arrangörer av Bazaren:

• Arbetsförmedlingen
  • Länsstyrelsen Stockholm
  • Metro Jobb
  • NyföretagarCentrum
  • Stockholms stad
  • Stockholms läns landsting
  • Södertälje kommun

Bazaren ger möjligheter till:

• Informella möten mellan arbetsgivare och arbetssökande.
  • Starta eget-rådgivning.
  • Jobbsökning via nätet.
  • Information om utbildning vid universitet och högskolor, yrkeshögskolor, komvux, folkhögskolor m.fl.
  • Information om validering och värdering av utländska examina.