Dynatech Automotive är Årets Nyföretagare 2014!

Dynatech Automotive AB - ett bevis på hur man genom eget företag kan vända kris till framgång och att eget företag leder till jobb och tillväxt

Företaget grundades under den brinnande Saabkrisen som slog hårt mot Trollhättan. Genom sin gedigna kompetens och sitt härliga driv fick grundarna Per Skoglund, Stefan Rundqvist och Kenneth Bäcklund företaget snabbt på fötter. Idag exporterar man sina tjänster till ett flertal länder runt om i världens, bland annat Kina.

Juryns motivering:
”Per Skoglund, Stefan Rundqvist och Kenneth Bäcklund tidigare utvecklingsingenjörer och testförare på Saab i Trollhättan startade eget då Saabkrisen blev ett faktum. Kombinationen av högt tekniskt kunnande och praktisk testförarverksamhet har givit dem ett unikt koncept som nu exporteras till andra länder. Företaget är ett bevis på att man kan vända kris till framgång och att eget företag leder till jobb och tillväxt.”

Hedersomnämnande:
Mammaproffsen Sverige AB,

Maja Robsén har förverkligat sin dröm med starten av den egna mödravårdscentralen /hälsocentret Mammaproffsen Sverige AB.  Med stort engagemang och medmänsklighet stöttas många kvinnor  i  Botkyrka - ett område präglat av mångfald.  De goda vård- och omsorgsinsatserna leder till att många kvinnors drömmar från hela världen kan förverkligas.

Priset Årets Nyföretagare delas ut den 4 oktober under mässan Eget Företag kl 12.45 på Stockholmsmässan.

Om priset: NyföretagarCentrum utser varje år Årets Nyföretagare runt om i landet. De lokala vinnarna nomineras att bli Årets Nyföretagare i Sverige.