Eget Företag 2013: Sveriges i särklass största nyföretagarevent!

Fantastiskt, 5.000 personer är redan anmälda! Inför årets mässa är det många frågor som väntar på svar av de närmare 9.000 besökarna som förväntas besöka mässan i år:

Håller min affärsidé? Hur sätter jag rätt pris? Hur fungerar momsen? Hur marknadsför jag mina tjänster och produkter? Kan jag få hjälp av en mentor? Jag bor på landet. Hur startar jag en e-handel? Hur gör jag för att starta ett företag inom vård och omsorg? Jag vill starta ett socialt företag utan vinstintresse, går det?

Dessa frågor och många, många fler kommer att ställas och besvaras av de ca 100 utställarna som tillsammans representerar all den kunskap som behövs för att starta och driva eget företag framgångsrikt.

- Detta är Sveriges i särklass största nyföretagsevent, säger Mats Evergren, marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige och tillika Mässgeneral. Att vi under tre dagar kan samla närmare 10.000 besökare visar att det finns ett stort behov av allt det vi kan erbjuda under mässan. Vi vänder oss inte bara till dem som funderar på att starta, utan i lika hög utsträckning till dem som redan driver företag och som vill lära sig mer om företagande.

100 seminarier
Under de tre dagar som mässan pågår så erbjuds 100 seminarier som tar upp allt ifrån försäljning och marknadsföring till regler för RUT- och ROT-avdrag och hur du bygger en egen hemsida.

De svenska innovationsdagarna
Vi inleder torsdagen 3 oktober med finalen av SKAPASs Utvecklingsstipendium och framtidens Innovatör där alla länsfinalister kommer att presenteras. Många spännande uppfinnare med helt nya uppfinningar kommer att vara på plats.

Café Entreprenör - fika och inspireras!
Entreprenörer från hela landet berättar varje timme om sin resa in i företagarvärlden, om med- och motgångar. Flera prisutdelningar.

Speed Meetings
Nyhet är att besökarna kan i år boka speed meetings i juridik & avtal, marknadsföring, hemsida, försäljning, patent och varumärke.

SpeedMentoring under Mentordagen
Under Mentordagen på fredagen kan vi erbjuda 60 personer att testa en mentor som bjuder på sin erfarenhet och kontakter.

EGET FÖRETAG

Datum:   3-5 oktober Plats: Stockholmsmässan, Älvsjö. B-hallen

Öppettider: Torsdag 10*-17 fredag  09-17 lördag 10-16
*Seminarierna startar kl 9.30.

Här finns alla experter, rådgivare, nyföretagare och stora möjligheter för den som vill utveckla sig själv, sitt företag och sitt nätverk.

För mer information, kontakta NyföretagarCentrum Sverige:

Mats Evergren, Mässchef, 0708-14 44 04, mats.evergren@nyforetagarcentrum.se

Följ oss på www.facebook.com/egetforetag

Mässan arrangeras i samarbete med Stockholmsmässan och Företagarna.
Partners: Skatteverket, Unionen Egenföretagare, Visma Spcs, Tidningen Entreprenör, Tillväxtverket, Bolagsverket, Tullverket, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, SEB, Verksamt.se, Swedbank, Björn Lundén Information, Coompanion, Stiftelsen SKAPA, och Svenska Uppfinnareföreningen.