Imorgon inleds Sveriges största nyföretagarmässa

Imorgon, 11 oktober, inleds mässan Eget Företag 2012. Eget Företag är den självklara arenan för personer som planerar att starta företag, eller som har startat och söker nya kontaktytor och inspiration. Under de tre mässdagarna delas ett flertal utmärkelser ut, till exempel Årets Nyföretagare i Sverige, Årets Nyföretagarkommun, SKAPA-priset, Året Kooperativ och Årets Mentor. Eget Företag går av stapeln för elfte gången och förhandsintresset är stort – mer än 7 000 personer har redan hämtat ut biljetter på egetforetag.se. Antalet besökare väntas överstiga 10 000 och fler än 8 000 personer förväntas delta i de 100 kostnadsfria seminarierna. Imorgon klockan 11:30 invigs Eget Företag 2011 av Håkan Lans, entreprenör och uppfinnare.

Eget Företag 2012 bjuder på massor av information, inspiration och möjligheter för den som är intresserad av att starta eget eller att utveckla sitt befintliga företag. Över 100 utställare, 100 kostnadsfria seminarier och dessutom Café Entreprenör som flera gånger om dagen bjuder på spännande intervjuer med framgångsrika och innovativa entreprenörer som Douglas Roos, Frixos Papadopoulos och Ellinor Eineren

– Jag vill slå ett särskilt slag för de utmärkelser som delas ut på mässan, säger Mats Evergren, mässchef på NyföretagarCentrum Sverige som står bakom Eget Företag. På torsdag kl. 11:30 delas det prestigefyllda SKAPA-priset ut, på fredag kl 11:00 är det prisutdelning för Årets Mentor och Årets Nyföretagarkommun och på lördag kl 11:00 får Årets Nyföretagare mottaga sitt pris.

Öppettider mässan Eget Företag

torsdag              kl. 10-19

fredag                kl. 9-17

lördag                kl. 10-16

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. 2011 gav NyföretagarCentrum 20 300 personer kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Av dem har 9800  startat företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.