Inbjudan till pressträff den 14 oktober: Träffa Årets Mentorer för nyföretagare!

Härmed bjuder vi in till förhandsträff med Årets Mentorer för nyföretagare. Pressträffen blir i samband med prisutdelningen under mässan Eget Företag* på Stockholmsmässan i Älvsjö den 14 oktober. Även adepterna kommer att närvara. Prisutdelare är publicisten Amelia Adamo. Arrangörer är Jobs and Society NyföretagarCentrum och Almi Företagspartner.

Pressträff onsdagen den 14 oktober klockan 11:15
Samling vid seminarieregistreringen 1 tr, Victoriahallen Stockholmsmässan
Prisutdelning klockan 12:10: Mässtorget, Victoriahallen

Årets båda mentorer är utsedda bland ca 1 800 mentorer som deltagit i det nationella programmet Mentor Eget Företag, som drivs gemensamt av Jobs and Society NyföretagarCentrum och Almi Företagspartner med stöd av Tillväxtverket. I den har nyblivna och blivande företagare under ett år fått tillgång till en erfaren mentor. En jury har nu utsett en Årets Mentor för nyblivna företagare och en Årets Mentor för blivande företagare.

Jobs and Society NyföretagarCentrum ansvarar för blivande företagare, som startat företag under mentorperioden. Almi Företagspartner ansvarar för nyblivna företagare, som varit verksamma mellan noll och tre år.

Prisutdelare är publicisten Amelia Adamo. Priset består av ett diplom, undertecknat av näringsminister Maud Olofsson, och en handblåst glasskål, specialtillverkad av en av adept i mentorprojektet.

Näringsministern sänder under onsdagen ut ett tackbrev till samtliga deltagande mentorer.

Läs mer om mentorprogrammet på www.mentoregetforetag.se

För mer information, kontakta:
Ewa Bruce, Jobs and Society NyföretagarCentrum, mobil 070-397 39 49, e-post ewa.bruce@jobs-society.se

Josefin Andersson, Jobs and Society NyföretagarCentrum, mobil 070-954 35 15, e-post josefin.andersson@jobs-society.se

Jimmy Wikholm, Almi Företagspartner, mobil 070-574 69 40, e-post: jimmy.wikholm@almi.se

* Eget Företag är Sveriges största mässa och mötesplats för småföretagare, nyföretagare och blivande företagare. Eget Företag 2009 pågår i tre dagar, 13-15 oktober, i Victoriahallen på Stockholmsmässan och lockar fler än 8 000 besökare. Mer information: www.egetforetag.se

Mentor Eget Företag drivs gemensamt av Almi Företagarpartner och Jobs and Society NyföretagarCentrum med stöd av Tillväxtverket. Programmet pågår under ett år och innebär att nyföretagaren får kostnadsfritt stöd av en mentor. Almi Företagspartner vänder sig till nyblivna företag som är högst 3 år gamla medan Jobs and Society NyföretagarCentrum vänder sig till blivande företagare. Mentorerna ställer upp helt ideellt. Sedan starten 2006 har 2.500 par över hela landet fullföljt programmet. Det gör Sverige till ett av världens bästa länder på ideellt mentorskap. Läs mer på www.mentoregetforetag.se

Jobs and Society NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. NyföretagarCentrum ger varje år närmare 15 000 personer individuell, kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Nära två tredjedelar av dem startar företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. www.nyforetagarcentrum.se

Kontaktuppgifter:
Skeppsbron 22, 111 30 Stockholm | tel 08-14 44 00 | e-post jobs@jobs-society.se | webb
www.nyforetagarcentrum.se

• eget företag mässan