Mässan Eget Företag 2012

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2012 12:30 CEST

Den 11-13 oktober arrangeras Eget Företag. Mässan Eget Företag är Sveriges största mässa och kunskapsdagar i att starta och driva företag där tusentals befintliga och blivande företagare kan nätverka och inspireras av experter och entreprenörer. Eget Företag arrangeras av NyföretagarCentrum som är Sveriges ledande organisation vid start av nya företag. Går du i starta eget-tankar är det här du ska vara.

Eget Företag 2012 bjuder på massor av möjligheter och inspiration för den som är intresserad av att starta eget eller att utveckla sitt befintliga företag. Experter, rådgivare, myndigheter och en uppsjö av företag finns på plats för att bemöta dig som antingen har eller vill starta företag.

– Mer än 5 000 personer har redan anmält sig på vår hemsida egetforetag.se. Intresset är dessutom rekordstort för de 100 kostnadsfria seminarier som vi bjuder besökarna på, säger Mats Evergren, mässchef på NyföretagarCentrum Sverige som står bakom mässan Eget Företag.

Över 100 utställare, 100 seminarier och dessutom Café Entreprenör som flera gånger om dagen bjuder på intervjuer och miniseminarier.

Hålltider

Torsdag:
Kl 11.30
– Entreprenören och uppfinnaren Håkan Lans inviger mässan Eget Företag torsdag
– SKAPA-priset utdelas av Kristina Alsér, landshövding Kronobergs Län.
– Innovationsdagen hela torsdagen
Fredag:

Kl 11.00
– Årets Mentor utses
– Årets Nyförtagarkommun utses

Lördag:
Kl 12.00
– Årets Nyföretagare utses
– Årets Kooperativ utses

EGET FÖRETAG 2012 (WWW.EGETFORETAG.SE)

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. 2011 gav NyföretagarCentrum 20 300 personer kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Av dem har 9800  startat företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.