NyföretagarCentrum nummer 1 på nyföretagande

Med 21 000 personer i rådgivning under 2014 befäster NyföretagarCentrum sin ledande ställning i Sverige på nyföretagande. Färsk statistik visar att NyföretagarCentrum bidrog till 9 100 företagsstarter under förra året och att 9 av 10 är nöjda med rådgivningen.

– Ingen annan kommer i närheten av våra volymer, säger Mats Evergren, Marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige. Men vi vill nå ännu fler. Därför genomför vi just nu Vecka 17 – Sveriges största nyföretagarkampanj – runtom i landet.

NyföretagarCentrum har länge varit den ledande kraften för svenskt nyföretagande. År efter år lockas mer än 20 000 personer av den kostnadsfria, konfidentiella och affärsmässiga rådgivning som ges – av företagare till blivande företagare. Och rådgivningen är populär – 93 procent av besökarna säger att de skulle rekommendera NyföretagarCentrum till andra som funderar på att starta företag.

– Vi har också en stor mångfald, säger Mats Evergren, Marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige. Till exempel är 53 procent av personerna som kommer på rådgivning kvinnor. Och 24 procent är födda utomlands. Vår rådgivning är relevant för alla, oavsett bransch, oavsett affärsidé. Och vår lokala förankring i mer än 200 kommuner, där 2700 företag, organisationer, myndigheter och kommuner stöder och finansierar vår verksamhet, gör oss också unika.

Just nu pågår NyföretagarCentrums kampanjvecka Vecka 17. Kampanjen rivstartade den 19 april och under en vecka kommer närmare 100 nyföretagaraktiviteter genomföras runtom i landet av NyföretagarCentrums lokala rådgivare och deras nätverk av partners och experter. Bland annat bjuder man på succékonceptet Café Starta och Driva Eget och en bussturné som, i tur och ordning, besöker Halmstad, Göteborg, Borås, Skövde, Karlstad, Örebro och Linköping.

Mer information om Vecka 17 finns på www.vecka17.se/kalendarium

För mer information, kontakta NyföretagarCentrum Sverige:

Harry Goldman, VD, 08-14 44 00, harry.goldman@nyforetagarcentrum.se
Mats Evergren, Marknadschef, 0708-144404, mats.evergren@nyforetagarcentrum.se