NyföretagarCentrum öppnar i Norra Dalarna

NyföretagarCentrum finns sedan tidigare i stora delar av Dalarna. Glädjande att nu även boende i den norra delen; Mora, Orsa och Älvdalen erbjuds kostnadsfri rådgivning vid start av eget företag genom öppnandet av NyföretagarCentrum Norra Dalarna.

- Det ska bli så roligt att få ta del av andra människors passion och ge förutsättningar för ett hållbart företagande. Jag ser fram emot att starta upp nätverk för nyföretagare att träffas och utvecklas i. Ofta får vi i norra delen av Dalarna bege oss söderut för kunskap och inspiration, men nu är det dags att vi får den kunskapen på hemmaplan. Till 2020 hoppas jag att NyförtagarCentrum Norra Dalarna har flertalet event att bjuda in till, säger Therese Nielsen, rådgivare och verksamhetsledare.

Ferkens Gränd 3, 111 30 Stockholm | tel 08-14 44 00

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i mer än 200 kommuner. 2018 fick 16 000 personer kostnadsfri, konfidentiell och affärsmässig rådgivning. 6 700 företag startades. Efter tre år är 81 procent av företagen aktiva; under en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad. Bakom NyföretagarCentrum står Stiftelsen Svenska Jobs and Society.