Nyföretagarturné; Du ska tro att du är något!

Du ska tro att du är något!

- De som någon gång har startat företag vet hur många medlemmar det finns i ”det-går-aldrig-kören”, säger Mats Evergren, kampanjgeneral för Vecka 17. I den kören vill inte vi sjunga. Den insikten fick oss att dra i gång Nyföretagarveckan, 2006. I år firar veckan 12 år!
Det är en vecka där allt handlar om ny- och egenföretagande. Hur roligt det är, hur lätt det kan gå om man får rätt hjälp, och om hur många det är som faktiskt lyckas i sitt företagande. Eventet kan också bli en insikt i att starta företag inte passar just nu. Vi arrangerar Vecka 17 tillsammans med nationella- och lokala partners.

- Vi kommer möta 100-tals vardagshjältar, de som struntar i Jantelagen och istället följer NyföretagarCentrums lag och vågar ta steget till eget företag, säger Mats Evergren.

Välkommen till Café Starta & Driva Eget – två timmar!

25 april Luleå, kl 14-16 Lokal Ebeneser Kulturcentrum
26 april Umeå, kl 8.30-10.30 Lokal Studion Folketshus