Starta Eget-bussen till Göteborg i morgon

I morgon torsdag 21 april, tjuvstartar Vecka17 med Starta & Driva Eget-turnén i Göteborg.

Där bjuder vi på massor av seminarier och Café Starta & Driva Eget i två omgångar; klockan 09:00-11:30 samt 13:30-16:00. Besökarna bjuds på fika, inspiration och får samtidigt tips och råd från många rådgivare och experter som finns på plats.

Kl 9.10 Välkommen! Eva-Lena Albihn, ordförande NyföretagarCentrum Göteborgsregionen.  Nätverket gör en kort presentation på scen. Vår moderator Caxton Njuki håller i trådarna.

– Nyföretagandet ökar i Sverige, och intresset för att starta och driva företag växer. Därför träffar vi under Vecka17  tusentals människor och ger dem tipsen, råden, inspirationen och verktygen de behöver, säger Mats Evergren, marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige.

Lokal/adress: Brewhouse, Åvägen 24 i Göteborg, torsdagen 21 april

NyföretagarCentrum delar ut starta eget-kit, en kampanjkasse som är laddad med inspiration och information för alla som funderar på att starta eget.

NyföretagarCentrums nationella samarbetspartners på Starta Eget-bussen I Göteborg
Almi Företagspartner, Björn Lundén Information, Bolagsverket, Business Bloggers, Nordea, Payson, Pensionsmyndigheten, SCB, SEB, SMÅA, Unionen Egenföretagare, Starta & Driva Företag, Slipp.se, Snowfire Visma Spcs, Verksamt.se och Wrebit.se.

Nyföretagarveckan genomförs för elfte året i rad. Många aktiviteter genomförs i hela landet. Sedan starten 2006 har NyföretagarCentrum under Nyföretagarveckan delat ut över 100 000 Starta Eget-Kit, Starta Eget-bussen har åkt mer än 1 400 mil och besökt mer än 60 städer där över 13 000 personer har träffat våra experter. Temat är ”Ta Steget till Eget få en Kalasstart” och ett genomgående koncept är Café Starta & Driva Eget-två timmar, där människor kan fika och diskutera med NyföretagarCentrums rådgivare och nätverk av experter.

För mer information, Mats Evergren, kampanjchef, NyföretagarCentrum Sverige
Tel: 0708-14 44 04 epost: mats.evergren@nyforetagarcentrum.se