Vecka 17 ska visa att det är stort att bli småföretagare

Jobs and Society NyföretagarCentrum lanserar kampanjen Vecka 17 tillsammans med sina nationella och lokala partners. Det är en vecka där allt handlar om ny- och egenföretagande. Hur roligt det är, hur lätt det kan gå om man får rätt hjälp, och om hur många det är som faktiskt lyckas i sitt företagande. - Vi kommer att tala om våra vardagshjältar, de som struntar i Jantelagen och istället följer NyföretagarCentrums lag och vågar ta steget till eget företag, säger Mats Evergren kampanjchef. Redan nu är över 100 aktiviteter inplanerade i ett 70-tal kommuner. Och fler tillkommer dagligen. Varje dag bildas 150 nya företag. Det är korvförsäljare och blomsterhandlare, konsulter och sprutlackerare. Denna verklighet vill vi visa från en så positiv vinkel som möjligt. Men fler företag behövs i hela Sverige. INFO: http://www.vecka17.se eller 08-14 44 00.