Vem blir årets Nyföretagare 2012?

Pressmeddelande  •  2012-10-05 15:16 CEST

Klockan 12.00 den 13 oktober under mässan Eget Företag delar NyföretagarCentrum Sverige ut det ärofyllda priset Årets Nyföretagare vilket ger den nystartade företagaren en härlig självförtroendeboost och en välförtjänt stund i rampljuset.

Ett 90-tal NyföretagarCentrum runt om i landet nominerar sina kandidater som granskas av en jury bestående av representanter från både näringsliv och organisationer innan vinnaren utses. Här är de 10 finalisterna

– Birka Biostorage AB, Lund

– Brand Magic AB, Värmdö

– Classics & Sports car centre AB, Vetlanda

– Caxton Sports Management, Oxelösund

– Fröken Ofelia, Sjöbo

– Förskolan Polstjärnan,Södertälje

– Lilla Violen, Jönköping

– V.I.S.K.O.S AB, Västerås

– ”Sjömacken" JSP Nynäshamn AB/Josefine Rydholm AB, Nynäshamn

– Soleil IT, Karlstad

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. 2011 gav NyföretagarCentrum 20 300 personer kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Av dem har 9800  startat företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom