Jøtul Terrazza XL är en större modell som har upphöjd insyn till elden

Årets utekaminer från Jøtul - skapar rofylld stämning

Utekaminen skapar en stämningsfull och mysig atmosfär och får dig att dröja kvar om kvällarna några extra sköna timmar.

Vi nordbor älskar att sitta vid en brasa utomhus, det är något speciellt med att se in i flammorna och höra knastret från veden.

Tveka inte att använda din utekamin även om termometern visar på minusgrader. Med en utekamin skapar du en skön samlingspunkt i trädgården oavsett temperatur. Värmen och ljuset ger en fin stämning och skapar en fin social gemenskap.

Årets modeller från Jøtul är (se bilder under artikeln):
- Jøtul LOKE
- Jøtul FRØYA
- Jøtul TERRAZZA
- Jøtul TERRAZZA XL

Gemensamt för alla modeller är att dom är gjorda i cortenstål. Det ger en rustik och rostig yta efter kort tid. Detta fungerar even skyddande på stålet så att produkterna kan stå utomhus hela året.

En favorit på elden - pinnbrød

INGREDIENSER
- 4 dl vetemjöl
- 1/2 tsk salt
- 2 tsk socker
- 2 tsk bakpulver
- 5 msk olja
- ca 1,5 dl vatten

Förbered degen hemma. Blanda samman de torra ingredienserna. Tillsätt oljan och vattnet och rör samman till en slät, inte för kladdig deg. Ha lite olja på degen och lägg den i en plastpåse (så att den inte klistrar fast i påsen). Tälj till pinnar och arbeta ut degen till fingertjocka längder. Tvinna degen runt pinnarna och grädda över glöden. Snurra ofta på pinnarna. (En öppen eld ger ett mer svartbränt bröd)

Rene Christensen

Presskontakt Senior Vice President Sales +47 977 53 237

Konsten att klara kyla i över 170 år

Byggd på ett stolt norskt arv, där vi kombinerat fint hantverk med konsten att klara kyla i över 170 år. Natur, kultur och hantverk är vitala delar i vår norska identitet. Vår passion för uppvärmning, tillsammans med gamla hantverkstraditioner som tar fram det estetiska i saker vi omger oss med till vardags, är kärnan i Jötuls själ.

Jøtul AS
Langøyveien