Succéfestivalen VINET är tillbaka!

Vinfestivalen VINET skapas för alla som älskar vin. En festival för de som vill lära sig mer om vin och som också vill möta människornabakom vinproduktionen. Människor som med stor passion och mycket kunskap dagligen arbetar i vingårdarna med målet att skapa vinupplevelser.

- Intresset hos våra vinmakare och producenter har varit enormt stort i år, säger Johan Lidby. Redan nu har 39 stycken tackat ja, vilket är fler än vid förra tillfället. Det blir med andra ord både nya och gamla bekantskaper på VINET 2019.

Nytt för i år är de gastronomiska partners som utöver ost, chark och skaldjur adderar både choklad och möjligheten att prova vatten speciellt anpassat för olika kategorier av viner. Under festivalen ges också möjligheter att via miniseminarier djupdyka i vinets värld genom att samla kunskap om Riesling, Chablis, Portvin, bubblor samt mat och vin i kombination.

En dag att se fram emot där smakupplevelsen står i centrum! Läs mer, köp biljett och boka seminarier på www.vinfestivalen.com

Pass 1: kl 11-15 och Pass 2: kl 16-20

DESSA PRODUCENTER GÄSTAR VINET 2019: ALFIERO BOFFA, APHROS WINE, AZIENDA AGRICOLA POLIZIANO, AZIENDA AGRICOLA LE MANZANE, BODEGAS ALBAMAR, BODEGAS Y VIÑEDOS RAÚL PERÉZ, BORDEAUX VINEAM, CALERA WINE COMPANY, CASA BRANCAIA, CASANOVA DI NERI, CASCINA BALLARIN, CHÂTEAU FUISSÉ, CHÂTEAU PONZAC, CHAMPAGNE DELAMOTTE, DELAMAIN COGNAC, DOMAINE BRUNO CLAIR, DOMAINE CHAMPAULT, DOMAINE DES LISES, DOMAINE FRANZ CHAGNOLEAU, DOMAINE MARCEL DEISS, DOMAINE SANTA DUC, DOMAINE PIERRE GONON, GUÍMARO, ISAAC FERNANDEZ SELECCIÓN, JEAN-MARC BROCARD, LAURENT MIQUEL, MAISON RIJCKAERT, MOUNT EDEN VINEYARDS, OLIVIER LEFLAIVE, SAN LORENZO WINE COMPANY, SEGHESIO FAMILY VINEYARDS, SPRINGFIELD ESTATE WINES, TENUTA SANT ANTONIO, VIGNOBLES LEVET, WEINGUT EVA FRICKE, WEINGUT LEITZ, WEINGUT RABL, WEINGUT ROSI SCHUSTER, WEINGUT UMATHUM