Togni och Littorai hittar sina nya hem i Sverige hos Lidby!

Johan Lidby Vinhandel har blivit utvald att fortsätta Vinopias passionerade arbete med de två legendariska kaliforniska egendomarna Philip Togni Vineyards och Littorai Wines på den svenska marknaden.

Egendomarna har fått flertalet besök av Johan Lidby Vinhandel vid tidigare tillfällen. Hjärtat har alltid klappat extra för både människorna och vingårdarna som döljer sig bakom etiketterna, vilket passar in i Lidbys filosofi ”Människan och Vingården”. De kompletterar dessutom vinhandelns utbud från Napa och Kalifornien på bästa sätt.

Philip Tognis vingård, högt uppe på Spring Mountain, tillhör de moderna klassikerna i Napa Valley. De gör viner med djup, elegans och finessrikedom. Littorai Wines är en producent som på många sätt varit föregångare för det moderna, kustnära och vingårdsfokuserade Sonoma. Äkta paret Heidi och Ted Lemon har starkt bidragit till att flytta fram gränserna för jordmånsdrivna viner på Pinot Noir och Chardonnay både i Sonoma Coast och i Anderson Valley samtidigt som de är pionjärer med biodynamisk odling.

- Nu börjar vår resa med att både ta vara på den fina grund som byggts för Littorai och Philip Togni i Sverige, men även att utveckla den i nära kontakt med producenterna och våra kunders önskemål och förväntningar. Det är ett arbete vi ser fram emot med både glädje och stolthet, säger Johan Lidby.

De nya årgångarna från både Philip Togni och Littorai beräknas komma till Sverige i mars månad.