Koncernchef utsedd för Bergfalk & Co och Johan i Hallen

Lars Bengtsson är utsedd till koncernchef för den nybildade koncernen JOHBECO som inkluderar Bergfalk & Co och Johan i Hallen. Lars tillträder sin nya tjänst den 1:a Augusti 2018.

Lars är utbildad på Handelshögskolan i Göteborg och har sedan Januari 2015 varit anställd som VD på Bergfalk. Han kom närmast innan dess från Restauranggrossisten Gourmet Food där han var både Styrelseordförande och VD. Lars har även en lång erfarenhet som VD- och i olika chefspositioner inom branscher som bl.a finans och data hårdvara (Apple).

-I ett partnerskap som detta finns bra möjligheter till värdefulla synergier. Det som förenar Bergfalk och Johan i Hallen är det enorma kundfokuset och strävan efter nya affärer. Jag tror på en betydande tillväxt för bolaget under kommande år, säger Lars Bengtsson, Koncernchef JOHBECO.

Lars kommer även fortsatt att vara VD i Bergfalk & Co. Under Lars Bengtssons tid på Bergfalk har omsättningen ökat från ca 297 mkr till 552 Mkr och Bergfalk har förvärvat Josef Lammhouse AB samt öppnat verksamhet i Finland.

-Min vision för Bergfalk & Co har från start varit att bli Nordens bästa restauranggrossist. Att nu få möjligheten att vara med och driva, i mitt tycke de två bästa restauranggrossisterna i landet, är otroligt inspirerande. Säger Lars Bengtsson, koncernchef JOHBECO.

För mer information kontakta:
Lars Bengtsson, +46 70 523 30 02, koncernchef JOHBECO

• Mat