Landsomfattande sommarturné ’Bacardi Razz presents CHASE THE SUN’

JoiaAgencys artister CHASE genomför i sommar en turné i samarbete med Bacardi AB och varumärket Bacardi Razz. Turnén heter ’Bacardi Razz presents CHASE THE SUN’ och ska besöka 15 klubbar runt om i Sverige. Musikfokuset står DJ-duon CHASE för, och nattklubbarna som turnén besöker får även välja till en DJ från ett urval av JoiaAgencys artister.

DJ-duon CHASE består av södergrabbarna Sebastian Grahn, 23, och Charlie Mörkdal, 22, som med sitt sound hoppas sprida en känsla av den legendariska Ibiza-kulturen på Sveriges nattklubbar. CHASE har varit verksamma som DJ-duo i två år, men har före det haft individuella karriärer. ”Vårt första gig tillsammans var den 4 juni 2010”, säger Charlie utan att tveka. Genom gemensamma vänner hittade de varandra och när de bestämde sig för att spela tillsammans klickade det direkt. ”Sedan dess har vi varit bästa vänner och man kan säga att musiken fört oss samman”, menar Sebastian med ett leende.

CHASE arbetar som både DJs och producenter och deras huvudfokus ligger främst på att hitta ett unikt sound som representerar de själva. Killarna säger själva att deras mest inspirerande gig var under sommaren 2011 när de spelade på Bora Bora Beach Club på Ibiza. ”Ibiza var galet och vi vill ta med oss känslan vi fick när vi spelade där och sprida den i Sverige nu i sommar”. CHASE beskriver sin musik som gungig housemusik, både det de producerar och spelar ute. ”Vi blandar dock in mycket kommersiellt i våra set, och det absolut viktigaste för oss är att folk har roligt. Vi vill inte nischa oss och spela enbart en viss sorts musik, men gunget i musiken är vårt signum och något vi alltid kommer att ha”.

Utöver CHASE, som står som bas för turnén och kommer vara med på varje turnéstopp, kan klubbarna även lägga till antingen superaktuella Daniel Pereaux eller Rix FMs populära radio-DJ Benji of Sweden. Både Daniel och Benji längtar till sommarturnén. ”Det känns otroligt roligt att få komma ut i Sverige och besöka de nattklubbar som länge varit Sveriges bästa”, säger Daniel. Benji menar att det är nyttigt för honom att ta steget ut från studion till dansgolvet. ”Jag har varit DJ i många år och att få komma ut i Sverige och möta lyssnare och glada människor är drivkraften för mig”.

”Kombinationen av den här artistkonstellationen känns klockren på en sommarklubb 2012. Vi ser fram emot att samarbeta med både nya och befintliga kunder kring hela CHASE THE SUN-konceptet”, säger Douglas Axelson, projektledare för turnén.

CHASE fem tips till dig som vill bli producent/DJ:
1. Öva. Se till att lära dig mixa bra.
2. Ödmjukhet, utan den kommer man inte långt.
3. Se och lyssna på andra DJs. Tips och trix kan man inte få för mycket av.
4. Försök hitta din egen stil, det som utmärker dig och den känslan du vill förmedla.
5. Jobba hårt, konkurrensen blir bara tuffare för varje dag!

CHASE topp fem låtar:
1. Pang! Vs. CHASE - La Dame Noire (Original Mix)
2. Umek & Olivier Giacomotto - This Sound (Original Mix)
3. CHASE - Huba (Original Mix)
4. Tocadisco - Jump (Original Mix)
5. Zoo Brazil - Linger (Original Mix)

Vi erbjuder även intervjuer med CHASE, Daniel Pereaux och Benji of Sweden.
Länk till pressbilder:

För övriga frågor eller mer information, kontakta:

Malin Ross

malin@joia-agency.com

www.joia-agency.com

• JoiaAgency
  • discjockey
  • dj
  • housemusik
  • klubbmusik
  • nattklubb
  • sommarturné
  • turné
  • chase
  • bacardi
  • bacardi razz
  • chase the sun
  • sommar
  • fest
  • benji of sweden
  • daniel pereaux

JoiaAgency är Skandinaviens största Dj-agentur och förmedlar artister både nationellt och internationellt. Bolaget startades av Jonas Sellberg, Thomas Svanström och Luciano Ingrosso i slutet på 2010. JoiaAgency har under sin verksamma tid arbetat med majoriteten av alla nattklubbar runt om i Sverige.

Thomas Svanström

Presskontakt Creative Director & Co-Founder Press/PR +46730221112