Liseberg presenterar 'House På Liseberg' i samarbete med JoiaAgency

Knappt har sommaren lagt sin blomsteräng under våra fötter när Liseberg i nära samarbete med JoiaAgency bjuder in några av de absolut bästa houseakterna som kan upplevas live denna sommar. Det kommer bli en helt fantastisk eftermiddag och kväll, där den första mixen pumpar ut från högtalarna redan klockan 17.00 och avslutas vid 23.00 när kvällen övergår i natt.
   De senaste åren har DJ’s rest sig upp från sina rangliga stolar i kalla mörka källarstudios till värmen och ljuset i spotlightsen på världens största scener. På radion toppar dessa elektroniska virtuoser listorna och människor i alla åldrar uppskattar beatsen och pulsen i musiken.
   Housefestivalerna runt om i Europa är just nu hetare än lava och på flera av de stora svenska festivalerna är inte mindre än 20% av artisterna DJ-relaterade. Naturligtvis skall denna puls också kunna upplevas på Liseberg och med en fantastisk ljus- och ljudshow kommer vi får stora scenen att explodera!
   – Det är jättekul att vi kan erbjuda en sådan här line-up med några av de mest populära DJ-seten i genren och att dessutom alla åldrar är välkomna gör ju inte kvällen sämre, säger Per Alexanderson, underhållningschef på Liseberg.
   – Att ge våra artister möjligheten att uppträda på en av de mest klassiska scenerna i underhållningssverige visar bara att genren nu nått ut hela vägen. Det kommer helt enkelt att bli en folkfest, säger Thomas Svanström på JoiaAgency.
   – Jag har spelat massvis med gånger i Göteborg, men aldrig på en scen där fans i alla åldrar kan få uppleva energin från en stor scen. Det här kan bli ett av sommaren roligaste gig, säger Albin Myers.
   – Bråvalla Festivalen var nog förra årets roligaste gig och det här har all potential att bli det roligaste gig vi gör i år, säger Sibel Redzep i bandet Female DJ Revolution.
   – Att som Göteborgare få spela på stora scenen på Liseberg är en dröm som går i uppfyllelse, säger Karl Palmblad, ena halvan av DonPalm.

Lineup
Albin Myers (SE)
Daladubz (SE)
Don Palm (SE)
Female DJ Revolution (SE)
Lunde Bros (SE)
Nari & Milani (ITA)

För intervjuer, kommentarer och pressbilder med artister och arrangörer vänligen kontakta:
Thomas Svanström, JoiaAgency på dontomaso@joia-agency.com eller på telefon +46 (0)730 221112

• Female DJ Revolution
  • sommarturné
  • liseberg
  • house på liseberg

JoiaAgency är en artistagentur. Företaget startade som en renodlad agentur för DJs som förmedlas både nationellt och internationellt. I Januari 2013 inleddes ett samarbete med Rex Music som gör att agenturen även handhar traditionella liveartister, framförallt på den svenska HipHop scenen. Bolaget startades av Jonas Sellberg, Thomas Svanström och Luciano Ingrosso i slutet på 2010. JoiaAgency har under sin verksamma tid arbetat med majoriteten av alla nattklubbar runt om i Sverige.