Jojka lanserar emoji

Stockholm den 9e mars 2016

Jojka inför smileys i sin tjänst

För två veckor sedan Facebook och nu är det dags för Jojka att kunna erbjuda Emoji’s till sina kunder, nedan är ett axplock av det som Jojkas kunder kommer kunna välja mellan i sin SMS kommunikation med sina kunder, personal eller leverantörer.

Exempel:

😁 😀 😃 😆 😍 😎

”Emoji är ett av de hetare samtalen inom marknadsföring så det är otroligt kul att vara först eller en av de första i världen att kunna erbjuda detta i vår SMS plattform. För oss på Jojka är det oerhört viktigt att hela tiden lyssna på marknadens krav och trender inom digital marknadsföring” säger Rutger Lindquist VD Jojka i en kommentar.

Emoji är ideogram eller smileys som används i japanska elektroniska meddelanden och websidor, vars användande har börjat sprida sig över resten av världen. Ordet skrivs på japanska med tre kanji- tecken som betyder bild.

Om Jojka;

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en rörlig volymsbaserad avgift. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 750 aktieägare.