Jojka och NordicFeel i samarbete

Stockholm den 10e mars 2016

NordicFeel tecknar 2-årsavtal med Jojka

NordicFeel är en av Sveriges ledande e-handlare inom skönhet. Bolaget erbjuder ett brett sortiment inom parfym, hudvård och make up. NordicFeel är en del av Nordic E-Commerce Group.

” Jag som älskar dofter och skönhet tycker det är extra kul att vi funnit förutsättningar för ett långsiktigt samarbete med NordicFeel” säger Rutger Lindquist i en kommentar

” Jojka visade på ett imponerande sätt att de gärna ville ha ett samarbete med oss och har dessutom bevisat att de har en plattform som håller högsta klass för att skicka ut SMS i betydande omfattning” säger Anders Sjöberg, VD för NordicFeel”

”Vi tycker dessutom att det är kul med ytterligare en e-handlare som använder Jojka för både marknadsföring och leverans-SMS”, säger Rutger Lindquist i en avslutande kommentar

SMS-marknadsföring är - rätt använt - mycket effektivt. 97% av alla SMS som skickas läses inom 3 minuter.

Avtalet är baserat på bolagets verksamhet på den nordiska marknaden. Avtalet är tecknat på två år med möjlighet till förlängning och kommer generera intäkter beroende på utnyttjandegrad.

Om Jojka;

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en rörlig volymsbaserad avgift. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 750 aktieägare.