Joliv stärker verksamheten med hjälp av ny VD

Ladda hem som PDF

Västeråsbaserade Joliv är en av de marknadsledande utvecklarna av IT-stöd för vård och omsorg. Framgångarna har lett till att Joliv nu expanderar verksamheten, vilket ställer krav på en del organisatoriska förändringar. Christian Strömblad lämnar över VD-stafettpinnen till Katarina Pihl, för att istället ägna sig åt företagets marknadsutveckling på heltid. Katarina leder även dotterbolaget Qurelia, som hjälper privata och offentliga verksamheter att arbeta mer systematiskt med kvalitetsuppföljningar. I och med att hon nu också axlar rollen på Joliv menar hon att koncernen kan utvecklas bättre som en helhet.

– Det är en stor fördel för både Joliv och Qurelia. Bolagen kan vara ännu mer behjälpliga för varandra, säger Katarina Pihl, nytillträdd VD på Joliv. Tack vare att båda företagen är verksamma inom vård- och omsorgsområdet har vi samma fokus. I bolagen har vi dels kompetens att utveckla de olika verksamhetsstöd vi tillhandahåller samt att vi har erfarenhet av socialtjänst, hälso- och sjukvård och tillsyn.

Joliv är ledande i Sverige på verksamhetsstöd för hemtjänsten och hemsjukvården och utvecklar verktyg som hjälper utförare av omsorg i sitt arbete på en daglig basis. Efter tio år i branschen är de fortfarande lika passionerade för sitt arbete.

– Vi brinner verkligen för det här, det är ett livsviktigt uppdrag. Och Katarina är rätt person för jobbet. Eftersom hon är utbildad socionom och tidigare arbetat inom både Socialstyrelsen och Länsstyrelsen, är hon etablerad inom området vilket gör att hon kan språket och vet vilka utmaningar som finns. Dessutom är hon en erfaren ledare som kommer se till att vi kan fortsätta hålla hög kvalitet i våra leveranser, säger Christian Strömblad, tidigare VD och nu marknadsansvarig på Joliv.

Ladda hem som PDF Länk till nyheten på joliv.se

• joliv
  • kommunal hemsjukvård
  • omsorg
  • omsorg äldre
  • sjukvård
  • vd
  • christian strömblad
  • katarina pihl
  • tillväxt
  • attendo care
  • careplus
  • hemsjukvård
  • hemsjukvård + kommun

Joliv är en av de marknadsledande utvecklarna av IT-stöd för vård och omsorg.