Joliv tecknar ett femårigt exklusivt samarbetsavtal med Attendo

Målet med avtalet är att skapa omsorg i världsklass genom att digitalisera verksamhetsnära insatser för Attendos kunder och därmed säkerställa att rätt yrkeskategori av medarbetare gör rätt arbetsuppgifter samt att insatser utförs med hög kvalitet.

Jolivs system Mobil Omsorg ska även fortsättningsvis vara ett verktyg som stödjer en omsorg präglad av kompetens, engagemang och omtanke med hjälp av digitala processer.

• -Attendo är viktiga för oss, framförallt då de delar ambitionen att leverera den bästa omsorgen genom att ge medarbetarna digitala verktyg som underlättar arbetet, säger Katarina Pihl, vd för Joliv. De ställer höga krav på vår kvalitet och utveckling, vilket vi verkligen uppskattar som tillväxtföretag. Samarbetet främjar Jolivs målsättning, att med våra digitala lösningar bidra till ett tryggt och kvalitetssäkert genomförande med minskad administration och mer tid till personliga möten.

Attendo finns på ett 70-tal orter i Sverige och har även verksamhet i Finland, Norge och Danmark. I Sverige är de verksamma inom såväl äldreomsorg som för personer med funktionsnedsättningar (LSS) och inom individ- och familjeomsorg (IOF).

Mobil Omsorg är ett system för planering, genomförande och rapportering inom Hemtjänst, Boenden och Hemsjukvård. Systemet är marknadsledande inom den privata sektorn och används av allt fler kommuner. Mobil Omsorg hjälper till att hushålla med resurser, öka kontinuiteten och frigör tid till det personliga mötet med kunden.

Varje dag görs mer än 100 000 besök med hjälp av Mobil Omsorg. Den nya modulen Digital Signering lanserades nyligen och har givit en påtaglig minskning av avvikelser där den har testats. Mobil Omsorg är integrerat mot många andra system och fler kommer inom kort.

Mer än 100 boenden runt om i landet använder Mobil Omsorg för Boende.

Vill du veta mer om Mobil Omsorg?

marknad@joliv.se

katarina.pihl@joliv.se