Här är årets 10 populäraste julklappar till barnen!

Längtan till julklappsutdelning och besök av tomten kan vi nog alla känna igen oss i, både stora som små! När det nalkas julklappsutdelning är alla spända av förväntan och ibland kan det vara svårt att veta vad man ska ge bort i julklapp till barn eller barnbarn. Behöver tomten lite hjälp? Jollyroom har gjort en undersökning av vad som står högst upp på barnens önskelistor i år. Här ser ni resultatet av det!

Så här ser årets topplista ut för de julklappar som önskas allra mest bland barn 1-12 år.

1.  Interaktiva leksaker

Furby och Tamagotchi gör comeback! Och med detta kommer också mängder av andra leksaker som pratar, låter och rör sig. Det är inte bara mobiltelefonerna som är smarta nu utan även leksakerna som lär sig efter hur du beter dig. Interaktiva leksaker i alla former står högst upp på många barns önskelista i år!

2.  LEGO

Klassikern som aldrig verkar falna är LEGO. Och LEGO är starkare än någonsin tidigare i alla ålderskategorier. Några favoriter som lyser starkt är LEGO Duplo, LEGO Star Wars, LEGO Friends och LEGO Chima.

3.  Robotdjur

Robothundar, katter, dinosaurier och mycket mer. Mer robotar åt folket! Det är något speciellt med leksaker som känns levande och som blir mer än bara en leksak. Man kan idag få en egen hundvalp eller kattunge i form av en robot, vilken känns otroligt verklighetstrogen!

4.  Disney

Leksaker från Disneys senaste stora hits som Frost, Flygplan, Violetta och andra Disney teman är hett på önskelistorna. Klapparna från Disney kommer också i flera olika former – leksaker, kläder och prylar till rummet.

5.  Lilla hemmet

Allt till det lilla hemmet går hem i stugorna! Här snackar vi köksleksaker, matleksaker, leksaksverktyg och mycket mer. Barn älskar att leka och imitera det som vi vuxna gör och det syns på önskelistan!

6.  Radiostyrt

Radiostyrda leksaker i alla dess former är poppis även i år. Radiostyrda bilar, båtar, flygplan, helikoptrar och mycket mer!

7.  Gunghästar och gungdjur

En klassisk leksak som funnits med i många generationer och i år är såklart inget undantag. Den klassiska gunghästen har dock fått konkurrens av gungdjur i olika former, som giraff, lejon och får.

8.  Snöleksaker

Snowracers, pulkor och andra roliga vinterleksaker är en hit. En klassisk vinterleksak funkar lika bra nu som för 20 år sedan. Det enda problemet tycks vara bristen på snö i södra delarna av landet, men några dagars snö brukar ändå kunna avnjutas i pulkabacken.

9.  Monster High

Mattels tv-serie om de coola monstertjejerna på Monster High blev omåttligt populär vid lanseringen 2010, och har hängt kvar på topplistan sedan dess. Trenden fortsätter även i år och Monster High dockor och tillbehör finns med på många önskelistor.

10.  Tidlösa klassiker

Klassikerna som aldrig går ut tiden går hem hos de minsta barnen 0-3 år. Här hittar vi klassiker som BRIO träleksaker, Fisher-Price garage och telefon, leksaker med tema från Bamse, Pippi Långstrump och mycket mer.

Jennifer Lundström arbetar som category manager inom Leksaker på Jollyroom och säger följande om barnens önskelistor i år;

- ”Det har hänt väldigt mycket på leksaksfronten bara de senaste åren och vi ser en stor ökning av interaktiva och radiostyrda leksaker. Bland dessa hittar vi robotleksaker och mjukisdjur som rör sig, låter och interagerar med barnen precis som ett riktigt djur. Vi ser att trender fortsätter kretsa kring Disney och Marvels stora satsningar från film och tv-serier, vilket sedan går igen även i leksaker. Exempel där inför julen är Frozen, Monster High, Turtles och Spiderman. En annan riktig hit är faktiskt de tidlösa och klassiska träleksakerna som går hem hos både de stora och små.”

Idétorka på julklappslistan? Här hittar du tips och förslag på massor av bra julklappar till barnen: http://www.jollyroom.se/julklappstips

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jessica Egman, Marknadschef Jollyroom
E-post: jessica.egman@jollyroom.se

• jollyroom
  • e-commerce
  • leksaker

Om Jollyroom
www.jollyroom.se | www.jollyroom.nowww.jollyroom.dk | www.jollyroom.fi

Jollyroom erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida.

Grundarna bakom Jollyroom har 17 års erfarenhet inom näthandel. Tidigare har vi bland annat byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011.

Jollyroom etablerades år 2010 och i dag finns vi i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Vi har även ett systerbolag som driver e-handel av sport-produkter i Norge; Fjellsport.no.

Jollyroom har ett lager på 11300 kvm och servar fler än 200 000 registrerade kunder. Vårt mål är att erbjuda dig som kund bästa tänkbara service, vi hjälper dig före och efter ditt köp via e-post och telefon.