Jollyroom storrekryterar 50 medarbetare - inför julhandel

E-handelsbolaget Jollyroom, med Nordens största utbud av leksaker, baby- och barnartiklar, fortsätter sin kraftiga försäljningsökning. För att hantera årets julhandel anställer företaget 50 nya medarbetare till lager och kundservice till sin verksamhet på Tagenevägen i Hisings Kärra, Göteborg.

Pulsen i Jollyrooms lokaler på Hisingen är på väg att gå upp. Julhandeln har startat och verksamheten förbereder sig för den bästa försäljningen sedan företaget startades.

Förberedelser som pågått i 10 månader

Redan i januari i år startade vi planeringen av årets julhandel. Det krävs ett detaljplanerat prognosarbete från samtliga avdelningar när vi skall mer än dubblera föregående års julförsäljning, säger Ole Sauar, VD på Jollyroom.

En viktig del i planeringsarbetet är nyrekryteringar, vi är inne i våra två mest intensiva månader under hela året, det kräver en mycket större personalstyrka, fortsätter Sauar.

50 nya medarbetare

Lageravdelningarna och kundserviceteamet har löpande tagit emot ny personal under hösten och fortsätter att utöka sina team under november och december. Totalt utökas personalstyrkan med 50 nya medarbetare som får i uppgift att bland annat packa julklappar och svara på kundfrågor.

Jollyrooms HR-team är ett rekryteringsteam just nu – det är fullt fokus på att hitta duktiga personer, intervjua, anställa och introducera under de närmsta veckorna. Vi välkomnar 10-15 nya medarbetare varje vecka under den här perioden av året, säger Terese Fernbring, HR-chef på Jollyroom.

Det är en stor kraftansträngning för vår verksamhet att klara av en så här stor utökning av personalstyrkan, under en intensiv period. Vi har under året satsat på utökning av antalet ledarpositioner. När gruppen växer behövs operativa och närvarande ledare för att introducera, utbilda och följa upp alla våra nya medarbetare. Det krävs ett riktigt bra teamarbete för att lyckas, avslutar Fernbring.

För ytterligare information kontakta:

Ole Sauar, VD Jollyroom AB
E-post: ole.sauar@jollyroom.se

Terese Fernbring, HR-chef Jollyroom AB

E-post: terese.fernbring@jollyroom.se

Om Jollyroom:

Jollyroom är en ledande aktör inom e-handel av barn- och babyprodukter i Norden. Vi håller till i trevliga och moderna lokaler på Tagene/Bäckebol utanför Göteborg. Totalt disponerar vi 30 000 kvm lager och kontor. År 2015 blev omsättningen 392 miljoner kronor och idag har vi totalt 180 anställda. År 2016 kommer Jollyrooms omsättning passera 600 MSEK. Vi är ett ambitiöst gäng som har som mål att passera en miljard i omsättning år 2017.

Jollyroom.se

Jollyroom.no