Jollyroom växer med rekordfart i Norden – Väljer att satsa i Göteborg!

Det svenska näthandelsföretaget Jollyroom fortsätter sin expansion inom barn- och babybranschen. Jollyroom är en nätbutik för barn och baby som under 2013 omsatte 130 miljoner kronor på tre marknader. Med över 20 000 artiklar i lager har man det största lagerförda sortimentet i Norden.

Jollyroom har på kort tid blivit en uppstickare inom den tidigare mer traditionella barn- och babybranschen. Sedan starten 2011 har man ökat sin omsättning med närmare 100 % varje år. prognosen för 2014 är inget undantag och man beräknar i år nå omkring 230 miljoner i omsättning. Jollyroom placerar sig därigenom som ett av de snabbast växande bolagen i hela Göteborsregionen.

Under 2014 fortsätter bolagets expansion. Den finska nätbutiken Jollyroom.fi kommer att lanseras på den finska marknaden. I övriga länder, Sverige, Norge och Danmark, ligger det aggressiva expansionsplaner för att plocka ytterligare marknadsdelar. Den kraftiga bolagsväxten har resulterat i att Jollyroom har växt ur sina lager- och kontorslokaler i Mölndal utanför Göteborg. Bolaget flyttar till nya större lokaler i början av april och ny adress blir Hisings Backa.

Ole Sauar, Jollyrooms VD säger följande om nya satsningen på att etablera sig med ett nytt centrallager och kontor i Göteborg;

- ”Vi har gjort en enorm resa med Jollyroom. Vi har gått från 0-60 anställda på bara tre år, utökat vårt sortiment med tusentals nya produkter, etablerat oss på tre marknader och ökat omsättningen med närmare 100 % varje år. Vi behöver nya större lokaler att kunna fortsätta växa vidare, och där vi ger oss själva rätt förutsättningar att nå vårt mål; Att bli den ledande aktören inom barn- och babybranschen i Norden.”

Vad innebär de nya lokalerna för Jollyrooms tillväxt?

- ”Med den starka tillväxten e-handel har i Norden ser vi stor potential att fortsätta växa på den nordiska marknaden. Vi arbetar aktivt för att förbättra alla förutsättningar för att nå det målet. Där ser vi vikten av ett nytt lager & logistikcenter där vi har plats att växa, samt en ny tilltagen kontorsdel med plats för fler anställda och större team.”

Varför väljer ni att satsa på etablering just i Göteborg?

”- Vi ställde oss själva frågan: Från vilken punkt har vi bästa möjliga utgångsläge för leverans till hela Norden? Vi valde därför att satsa på just Göteborgsregionen, eftersom logistik-läget för leverans till norden är optimalt just här. Samtidigt har vi närheten till Norge och norska konsumenterna som är vår näst största marknad idag.”

• Försäljning

• näthandel
  • jollyroom
  • e-commerce
  • baby

Om Jollyroom
www.jollyroom.se | www.jollyroom.no | www.jollyroom.dk

Jollyroom erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Vi har marknadens
största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder.  År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Inom Jollyroom fokuserar vi på branscherfarenhet, expertis och kunskap för att kunderna den allra bästa rådgivningen vid köp av barn- och babyprodukter.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Ole Sauar, VD Jollyroom
E-post: ole.sauar@jollyroom.se